Doktorat iz matematike i statistike

Opšte

Opis programa

ÐÐ²Ð°Ñ Ð¿Ñедлог пÑедлаже инÑеÑдиÑÑиплинаÑни докÑоÑÐ°Ñ ÑиÑе иÑинеÑаÑиÑе Ñ ÑпеÑиÑиÑним подÑÑÑÑима ÑпеÑиÑализаÑиÑе омогÑÑаваÑÑ ÑоÑмиÑаÑе докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа Ñ ÑазлиÑиÑим облаÑÑима знаÑа (оÑновна маÑемаÑика, пÑимиÑеÑена маÑемаÑика, ÑÑаÑиÑÑика, маÑемаÑиÑки ÑÑанÑÑеÑ, инÑоÑмаÑионе ÑеÑнологиÑе, измеÑÑ Ð¾ÑÑалог). У овим ÑÑенÑÑима наÑÑна пÑодÑкÑиÑа и ÑоÑмаÑивни капаÑиÑÐµÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑа ÑазлиÑиÑÐ¸Ñ Ð³ÑÑпа из облаÑÑи наÑÑног ÑаÑÑнаÑÑÑва, маÑемаÑиÑкиÑ, маÑемаÑиÑÐºÐ¸Ñ Ð¼Ð¾Ð´ÐµÐ»Ð° и ÑÑаÑиÑÑиÑÐºÐ¸Ñ ÑеÑника ÑавеÑÑÑе ÑÑваÑаÑе ÑпеÑиÑиÑног докÑоÑÑког пÑогÑама Ñа ÑопÑÑвеним иденÑиÑеÑом коÑи омогÑÑава конÑолидаÑиÑа иÑÑÑаживаÑÐºÐ¸Ñ Ð¸ пÑеноÑÐ½Ð¸Ñ Ð°ÐºÑивноÑÑи Ñ Ð¾Ð²Ð¾Ñ Ð¾Ð±Ð»Ð°ÑÑи.

obrazloženje наÑлов

УнивеÑзиÑÐµÑ ÐºÐ¾Ñи заÑÑева докÑоÑÑки пÑогÑам из маÑемаÑике и ÑÑаÑиÑÑике Ñе УнивеÑзиÑÐµÑ Ñ ÐаÑагози (УÐ).

УнивеÑзиÑÐµÑ Ñ Ð¡Ð°Ñагози Ñе ÑÑвоÑен Ñа ÑиÑем пÑÑжаÑа квалиÑеÑног ÑнивеÑзиÑеÑÑког обÑазоваÑа. ÐапоÑео Ñе академÑÐºÑ Ð°ÐºÑивноÑÑ Ð½Ð° кÑÑÑÑ 1550. године и од Ñада Ñе добио ÑÑедеÑа пÑизнаÑа:

  • ÐнÑÑиÑÑÑиÑа бÑÐ¾Ñ 223 Ñ ÐÐСТÐТУЦÐÐÐСÐÐРРÐÐÐÐÐÐÐÐРУ ÐÐТÐÐÐТÐЦРод ÑÑÑане ÐСРÐеб знаÑа.
  • ЧланиÑа Ð9 (2000 докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа, 230 Ñеза / година)
  • УÑеÑник Ñ Ð²Ð¸Ñе од 40 евÑопÑÐºÐ¸Ñ Ð¿ÑоÑекаÑа (ÐÑаÑмÑÑ, ÐеонаÑдо да ÐинÑи, иÑд.) Ðд 2004. године.
  • ÐапÑавио Ñе виÑе од 1700 ÑпоÑазÑма Ñа иноÑÑÑаним ÑнивеÑзиÑеÑима, пÑимио виÑе од 1200 ÐÑаÑмÑÑ ÑÑÑденаÑа.
  • Седми од 11 ÑнивеÑзиÑеÑа Ñ Ð¨Ð¿Ð°Ð½Ð¸Ñи ÑкÑÑÑен Ñе Ñ Ñанг лиÑÑе ШангаÑа.

УРима пÑоÑекÑоÑе за наÑÑÐ½Ñ Ð¿Ð¾Ð»Ð¸ÑÐ¸ÐºÑ Ð¸ ÑÑанÑÑÐµÑ ÑеÑнологиÑе и иноваÑиÑе, ÑиÑа Ñе главна ÑÑнкÑиÑа пÑомовиÑаÑе и кооÑдинаÑиÑа иÑÑÑаживаÑа, иноваÑиÑа и пÑеноÑа знаÑа на ÑнивеÑзиÑеÑÑ, Ñз гаÑанÑиÑÑ ÐµÑикаÑног ÑпÑавÑаÑа и меÑанизама за диÑеминаÑиÑÑ Ð°Ð´ÐµÐºÐ²Ð°Ñно СвеÑни важноÑÑи ÑкÑÑÑиваÑа докÑоÑа докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа за ÑÐ°Ð·Ð²Ð¾Ñ Ð¸ конÑолидаÑиÑÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑÐºÐ¸Ñ Ð³ÑÑпа, маÑÑÐµÑ Ð¿Ð»Ð°Ð½ ÑнивеÑзиÑеÑа ÑÑпоÑÑавÑа ÑÐµÑ Ð°ÐºÑивноÑÑи Ñ ÑиÑÑ Ð¾ÑигÑÑаÑа квалиÑеÑа пÑогÑама обÑке новог иÑÑÑаживаÑког оÑобÑа.

Ðо 2011. године ÑазлиÑиÑи ÑнивеÑзиÑеÑи ÑÑеÑÑвовали ÑÑ Ð½Ð° Ð¾Ð²Ð¾Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑÐºÐ¾Ñ Ð¾Ð±ÑÑи Ñ ÑазлиÑиÑим докÑоÑÑким пÑогÑамима:

УÐÐ: ÐокÑоÑÑки пÑогÑам из маÑемаÑике, меÑÑÑеÑоÑни докÑоÑÑки пÑогÑам Ñ ÐºÐ¾Ñем ÑÑеÑÑвÑÑÑ ÐдеÑеÑе за економÑÐºÑ Ð°Ð½Ð°Ð»Ð¸Ð·Ñ Ð¤Ð°ÐºÑлÑеÑа економÑÐºÐ¸Ñ Ð¸ поÑÐ»Ð¾Ð²Ð½Ð¸Ñ Ð½Ð°Ñка УÐРи ÑÑи одеÑеÑа ÐаÑемаÑиÑког ÑакÑлÑеÑа УÐÐ: ÐаÑемаÑиÑка анализа, ФÑндаменÑална маÑемаÑика и ÑÑаÑиÑÑике, опеÑаÑÐ¸Ð¾Ð½Ð¸Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑа и ÑаÑÑнаÑÑÑва. УÑеÑÑвовао Ñе Ñ Ð¿Ð¾ÑÑедÑем Ð¿Ð¾Ð·Ð¸Ð²Ñ ÑпознаваÑа извÑÑноÑÑи, добиÑаÑа повоÑног извÑеÑÑаÑа, али Ñе био иÑкÑÑÑен на кÑаÑÑ Ð½Ð°Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¿Ð¾Ð¼Ð¸ÑаÑа, ÑÑндаменÑално због Ñога ÑÑо не поÑÑоÑи велики бÑÐ¾Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑденаÑа коÑи опÑавдаваÑÑ Ñакво помиÑаÑе. ÐÑганизаÑиÑа пÑогÑама инÑеÑÑнивеÑзноÑÑи коÑа Ñе пÑедложена допÑинела би побоÑÑаÑÑ Ð¾Ð²Ð¾Ð³ аÑпекÑа.

УÐ: ÐокÑоÑÑки пÑогÑам из маÑемаÑике и ÑÑаÑиÑÑике, меÑÑÑеÑоÑни докÑоÑÑки пÑогÑам Ñ ÐºÐ¾Ñем ÑÑеÑÑвÑÑÑ ÐдÑек за маÑемаÑÐ¸ÐºÑ Ð¸ ÐдÑек за ÑÑаÑиÑÑикÑ, опеÑаÑивна иÑÑÑаживаÑа и маÑемаÑиÑÐºÑ Ð´Ð¸Ð´Ð°ÐºÑикÑ.

УÐÐ / ÐХУ: ÐокÑоÑÑки пÑогÑам из маÑемаÑике, меÑÑÑеÑоÑни докÑоÑÑки пÑогÑам Ñ ÐºÐ¾Ð¼Ðµ ÐаÑемаÑиÑки одÑек и

пÑимеÑене маÑемаÑике, ÑÑаÑиÑÑике и опеÑаÑÐ¸Ð²Ð½Ð¸Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑа.

УÐÐÐ: ТÑенÑÑно поÑÑоÑе два акÑивна докÑоÑÑке ÑÑÑдиÑе Ñ ÐºÐ¾Ñима Ñе може изводиÑи докÑоÑаÑ:

  • ÐокÑоÑÑки пÑогÑам из маÑемаÑиÑÐºÐ¸Ñ Ð¼ÐµÑода и апликаÑиÑа, меÑÑÑеÑоÑни докÑоÑÑки пÑогÑам Ñ ÐºÐ¾Ñем ÑÑеÑÑвÑÑÑ ÐдÑÑеÑи за маÑемаÑикÑ, ÑÑаÑиÑÑÐ¸ÐºÑ Ð¸ опеÑаÑивно иÑÑÑаживаÑе и маÑемаÑиÑко и ÑаÑÑнаÑÑко инжеÑеÑÑÑво. ÐÐ²Ð°Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑки пÑогÑам Ñе замиÑенио доÑадаÑÑи докÑоÑÑки пÑогÑам из облаÑÑи ÑÑаÑиÑÑике, маÑемаÑике и инÑоÑмаÑÐ¸Ð¾Ð½Ð¸Ñ ÑеÑнологиÑа.
  • ÐокÑоÑÑки пÑогÑам Ñ Ð½Ð°ÑÑи, докÑоÑÑки пÑогÑам попÑеÑног Ñипа Ñ ÐºÐ¾Ñем ÑÑ Ð¾Ð±ÑÑваÑене Ñве иÑÑÑаживаÑке линиÑе коÑе ÑпадаÑÑ Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑки пÑогÑам из наÑка.

УÐ: ÐокÑоÑÑки пÑогÑам из маÑемаÑике и ÑÐµÐ½Ð¸Ñ Ð°Ð¿Ð»Ð¸ÐºÐ°ÑиÑа (меÑÑÑеÑоÑни докÑоÑÑки пÑогÑам коÑи обÑÑваÑа Ñва одеÑеÑа маÑемаÑике УнивеÑзиÑеÑа Ñ ÐаÑагози). РаниÑе Ñе поменÑо квалиÑÐµÑ (ÐвалиÑÐµÑ ÑпозоÑеÑа ÑеÑ.ÐЦÐ-2005-00287). УÑеÑÑвовао Ñе Ñ Ð¿Ð¾ÑÑедÑем Ð¿Ð¾Ð·Ð¸Ð²Ñ Ð·Ð° ÑпоменÑÑÑ Ð¸Ð·Ð²ÑÑноÑÑ, добивÑи повоÑан извÑеÑÑаÑ, али оÑÑаÑе ван ÑпомиÑаÑа извÑÑноÑÑи, Ñглавном због недоÑÑаÑка ÑÑваÑаÑа плана измеÑÑ ÑазлиÑиÑÐ¸Ñ ÑнивеÑзиÑеÑа, аÑÐ¿ÐµÐºÑ ÐºÐ¾Ñи би Ñе знаÑаÑно побоÑÑао овим пÑоÑекÑом.

инÑеÑÑнивеÑÑиÑи пÑогÑам.

УнивеÑзиÑеÑи Ðвиедо, ÐÐ°Ð¸Ñ ÐаÑÑо, ÐÑблиÑа де ÐаваÑÑа и ÐаÑагоза, заÑедно Ñа УнивеÑзиÑеÑом Ñ Ðа РиоÑи, поÑÑедÑÐ¸Ñ Ð³Ð¾Ð´Ð¸Ð½Ð° пÑедаÑÑ Ð´Ð²Ð° магиÑÑÑа:

  • ÐагиÑÑÑиÑала Ñ ÑÐ²Ð¾Ð´Ñ Ð½Ð° иÑÑÑаживаÑе маÑемаÑике
  • ÐаÑÑÐµÑ Ð¸Ð· маÑемаÑиÑког моделиÑаÑа, ÑÑаÑиÑÑике и ÑаÑÑнаÑÑÑва.

Ð¦Ð¸Ñ ÐаÑÑеÑ-а за иниÑиÑаÑе маÑемаÑиÑÐºÐ¸Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑа Ñе да ÑÑÑденÑима понÑди обÑÐºÑ Ñ ÑиÑÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑа маÑемаÑике, коÑа им обезбеÑÑÑе неопÑодне алаÑе за запоÑиÑаÑе академÑке и ÑÑндаменÑалне иÑÑÑаживаÑке линиÑе.

ÐаÑÑÐµÑ Ð¸Ð· маÑемаÑиÑког моделиÑаÑа, ÑÑаÑиÑÑике и ÑаÑÑнаÑÑÑва има виÑе ÑÑанÑвеÑзални каÑакÑеÑ. Тема коÑа Ñе бави Ñе ÑокÑÑиÑана на маÑемаÑиÑко моделиÑаÑе пÑоблема од инÑеÑеÑа Ñ Ð´ÑÑгим облаÑÑима наÑке и ÑеÑнологиÑе. СÑога Ñе маÑÑÐµÑ Ð¾ÑиÑенÑиÑан на пÑÐµÐ½Ð¾Ñ ÑеÑнологиÑе (Ñ Ð¾Ð²Ð¾Ð¼ ÑлÑÑаÑÑ Ð¼Ð°ÑемаÑиÑке ÑеÑнологиÑе) Ñ ÐºÐ¾Ð¼Ð¿Ð°Ð½Ð¸Ñе и ÑеÑнолоÑке ÑенÑÑе.

ÐаÑедни кÑÑÑ Ñе Ñложио да ове две дипломе пÑеÑвоÑи Ñ Ñедног маÑÑÑоÑа, коÑи ÑÑ ÑкÑÑÑивали иÑÑе ÑнивеÑзиÑеÑе коÑи Ñаде Ñ Ð¾Ð²Ð¾Ð¼ докÑоÑаÑÑ Ð·Ð° меÑÑнивеÑзиÑеÑ, како би задовоÑили поÑÑебе Ð¾Ð½Ð¸Ñ ÑÑÑденаÑа коÑи ÑÑаже академÑÐºÑ Ð¾ÑиÑенÑаÑиÑÑ, како би завÑÑили ÑвоÑÑ Ð¼Ð°ÑемаÑиÑÐºÑ Ð¿ÑипÑÐµÐ¼Ñ , како би пÑиÑÑÑпили наÑем докÑоÑÑком пÑогÑамÑ, Ñз одÑжаваÑе адекваÑне обÑке Ñ Ð¿Ð¾Ð³Ð»ÐµÐ´Ñ ÑÑанÑвеÑзалноÑÑи и оÑиÑенÑаÑиÑе ка ÑÑанÑÑеÑÑ ÑеÑнологиÑе.

ÐÑкÑÑÑво ÑÑеÑено оÑганизаÑиÑом Ð¾Ð²Ð¸Ñ Ð¼ÐµÑÑÑÐ¾Ð±Ð½Ð¸Ñ Ð¼Ð°ÑÑÑоÑа и ÑинеÑгиÑе ÑазвиÑÐµÐ½Ð¸Ñ Ñ Ð¾Ð²Ð¾Ñ Ð·Ð°ÑедниÑÐºÐ¾Ñ Ð°ÐºÑивноÑÑи моÑивиÑало Ñе ÑдÑÑживаÑе напоÑа коÑи ÑÑ Ð´Ð¾Ð²ÐµÐ»Ð¸ до заÑÑева пÑогÑама докÑоÑиÑаÑа меÑÑÑнивеÑзиÑеÑа.

ÐÐ²Ð°Ñ Ð¿Ñедлог пÑедлаже инÑеÑдиÑÑиплинаÑни докÑоÑÐ°Ñ ÑиÑе иÑинеÑаÑиÑе Ñ ÑпеÑиÑиÑним подÑÑÑÑима ÑпеÑиÑализаÑиÑе омогÑÑаваÑÑ ÑоÑмиÑаÑе докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа Ñ ÑазлиÑиÑим облаÑÑима знаÑа (оÑновна маÑемаÑика, пÑимиÑеÑена маÑемаÑика, ÑÑаÑиÑÑика, маÑемаÑиÑки ÑÑанÑÑеÑ, инÑоÑмаÑионе ÑеÑнологиÑе, измеÑÑ Ð¾ÑÑалог). У овим ÑÑенÑÑима наÑÑна пÑодÑкÑиÑа и ÑоÑмаÑивни капаÑиÑÐµÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑа ÑазлиÑиÑÐ¸Ñ Ð³ÑÑпа из облаÑÑи наÑÑног ÑаÑÑнаÑÑÑва, маÑемаÑиÑкиÑ, маÑемаÑиÑÐºÐ¸Ñ Ð¼Ð¾Ð´ÐµÐ»Ð° и ÑÑаÑиÑÑиÑÐºÐ¸Ñ ÑеÑника ÑавеÑÑÑе ÑÑваÑаÑе ÑпеÑиÑиÑног докÑоÑÑког пÑогÑама Ñа ÑопÑÑвеним иденÑиÑеÑом коÑи омогÑÑава конÑолидаÑиÑа иÑÑÑаживаÑÐºÐ¸Ñ Ð¸ пÑеноÑÐ½Ð¸Ñ Ð°ÐºÑивноÑÑи Ñ Ð¾Ð²Ð¾Ñ Ð¾Ð±Ð»Ð°ÑÑи.

СÑÑдиÑе одговоÑне за докÑоÑÑки пÑогÑам: ÐаÑемаÑиÑке ÑÑÑдиÑе

ТÑеба напоменÑÑи да ÑÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑке линиÑе докÑоÑаÑа ÑмеÑÑене Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑком ÑенÑÑÑ ÐºÐ¾Ð¾ÑдиниÑаном од ÑÑÑане УнивеÑзиÑеÑа Ñ ÐаÑагози, ÐУÐÐ, поÑед ÑазлиÑиÑÐ¸Ñ ÑнивеÑзиÑеÑа коÑи Ñине пÑоÑекаÑ. У Ñваком ÑлÑÑаÑÑ, линиÑе и иÑÑÑаживаÑке гÑÑпе повезане Ñа пÑогÑамом ÑÑ Ñвек аÑÑикÑлиÑане око маÑемаÑиÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа. Све гÑÑпе иÑÑÑаживаÑа маÑемаÑике ÑкÑÑÑене Ñ Ð¿ÑогÑам ÑÑ ÑинанÑиÑале иÑÑÑаживаÑке пÑоÑекÑе, како на наÑионалном Ñако и на меÑÑнаÑодном нивоÑ, пÑизнаваÑе од ÑÑÑане агенÑиÑа за квалиÑеÑ

ÑнивеÑзиÑеÑÑког ÑиÑÑема, акÑедиÑÐ¾Ð²Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð¿ÑоÑеÑоÑа и пÑизнаÑÐ¸Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑÐºÐ¸Ñ Ð¾Ð´Ñека, Ñе обимне лиÑÑе пÑбликаÑиÑа Ñ Ð¿ÑеÑÑижним наÑÑним ÑаÑопиÑима и конгÑеÑима коÑи подÑжаваÑÑ ÑиÑÐ¾Ð²Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑÐºÑ ÐºÐ°ÑиÑеÑÑ.

СпоменÑÑи ÑазлиÑиÑи иÑÑÑаживаÑки ÑенÑÑи имаÑÑ ÑÑипендиÑÑке пÑогÑаме, гоÑÑÑÑÑÑе пÑоÑеÑоÑе, ÑезиденÑне пÑоÑеÑоÑе, поÑÑдокÑоÑÑке иÑÑÑаживаÑе и гоÑÑÑÑÑÑе пÑоÑеÑоÑе, измеÑÑ Ð¾ÑÑалог, коÑи подÑÑиÑÑ ÑаÑадÑÑ Ñа гÑÑпама и иÑÑÑаживаÑима Ñа дÑÑÐ³Ð¸Ñ ÑнивеÑзиÑеÑа и пÑÑжаÑÑ Ð´Ð¾Ð´Ð°ÑÐ½Ñ Ð²ÑиÑедноÑÑ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑким ÑÑÑдиÑама.

ÐаÑÑава акÑивноÑÑи обÑке за Ñедовне ÑÑÑденÑе докÑоÑа Ñе Ñе одвиÑаÑи на ÑнивеÑзиÑеÑима и виÑокоÑколÑким ÑÑÑановама или иÑÑÑаживаÑким ÑенÑÑима коÑи ÑаÑаÑÑÑÑ Ñа пÑогÑамом. ÐÑÑÐ°Ð»Ð¸Ñ Ð°ÐºÑивноÑÑи обÑке ÑÑмÑеÑене на гÑÑÐ¿Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа Ñа пÑним Ñадним вÑеменом, као и иÑÑÑаживаÑÐºÑ Ð´ÑелаÑноÑÑ ÐºÐ¾ÑÑ Ð¾Ð±Ð°Ð²ÑаÑÑ, обиÑно Ñе Ñе одвиÑаÑи Ñ Ð¿ÑоÑÑоÑиÑама одговаÑаÑÑÑÐ¸Ñ ÑнивеÑзиÑеÑа.

У згÑадама ÑнивеÑзиÑеÑа Ñе Ñе одÑжаÑи ÑÑедниÑе докÑоÑÑког ÑеминаÑа и меÑодолоÑке ÑадиониÑе ÑÑмÑеÑене на Ñедовне ÑÑÑденÑе докÑоÑа, али и оÑвоÑене за ванÑедне ÑÑÑденÑе. ТакоÑе Ñе биÑи ÑпÑоведени ÑеминаÑи иÑÑÑаживаÑÐºÐ¸Ñ Ð³ÑÑпа, ÑаÑÑанÑи Ñа диÑекÑоÑом Ñезе, годиÑÑе евалÑаÑиÑе и ÑлиÑно. ÐоÑед Ñога, ова гÑÑпа докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа обиÑно Ñе обавÑаÑи ÑвоÑÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑÐºÑ Ð°ÐºÑивноÑÑ Ñ Ð¾Ð²Ð¸Ð¼ згÑадама, без обзиÑа на пÑивÑемене боÑавке коÑи Ñ ÑазвоÑÑ Ð¾Ð²Ðµ акÑивноÑÑи обавÑаÑÑ Ñ Ð´ÑÑгим виÑокоÑколÑким ÑÑÑановама или иÑÑÑаживаÑким ÑенÑÑима и пÑÑоваÑима за коÑа Ñе обавÑаÑÑ ÑпÑовеÑÑи ÑÐ²Ð¾Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑки Ñад или Ñ

ÑиÑова диÑÑзиÑа.

ФоÑмаÑивна акÑивноÑÑ ÑÑенинга Ñе Ñе ÑазвиÑаÑи Ñ ÑазлиÑиÑим кампÑÑима, Ñа ÑазлиÑиÑим ÑезиÑима, коÑиÑÑеÑи енглеÑки Ñезик Ñ Ð¿ÑеноÑеÑÑ ÑазлиÑиÑÐ¸Ñ ÑадÑжаÑа и пÑедмеÑа. ÐнглеÑки Ñезик Ñе ÑакоÑе може коÑиÑÑиÑи Ñ Ð¿ÑипÑеми иÑÑÑаживаÑÐºÐ¸Ñ Ð¿Ð»Ð°Ð½Ð¾Ð²Ð°, Ñ Ð¿Ð¸ÑаÑÑ Ð¸ одбÑани докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ Ñеза, као Ð¸Ñ Ð¿ÑÑжаÑÑ Ð½ÐµÐºÐ¸Ñ Ð°ÐºÑивноÑÑи обÑке (меÑодолоÑки кÑÑÑеви, ÑемаÑÑки иÑÑÑаживаÑки ÑеминаÑи и комплеменÑаÑне акÑивноÑÑи обÑке за иÑÑÑаживаÑе) . ÐоÑамо наглаÑиÑи да Ð¾Ð²Ð°Ñ Ð¿ÑогÑам има за ÑÐ¸Ñ Ð´Ð° пÑомовиÑе ÑеализаÑиÑÑ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÐ¸Ñ Ñеза ÑкÑÑÑÐµÐ½Ð¸Ñ Ñ Ð¼ÐµÑÑнаÑодно докÑоÑаÑ, за коÑе одбÑÐ°Ð½Ñ Ð¸ дио Ñезе моÑаÑÑ Ð±Ð¸Ñи обавÑени на дÑÑгом ÑезикÑ, оÑим ÑÑо Ñе поÑÑебно неколико ноÑеÑа Ñ ÑазлиÑиÑим меÑÑнаÑодним иÑÑÑаживаÑким ÑенÑÑима.

ÐÑиÑенÑаÑиÑа и еволÑÑиÑа пÑогÑама

ÐокÑоÑÑки пÑогÑам из маÑемаÑике и ÑÑаÑиÑÑике Ñе окÑпÑаÑи ÑазлиÑиÑе облаÑÑи знаÑа Ñ ÑÑедеÑим ÑиÑевима:

  • ÐбезбедиÑи напÑÐµÐ´Ð½Ñ Ð¾Ð±ÑÐºÑ Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑÑ Ñ ÑазлиÑиÑим гÑанама маÑемаÑике.
  • ÐлакÑаÑи ÑеализаÑиÑÑ Ð¾ÑÐ¸Ð³Ð¸Ð½Ð°Ð»Ð½Ð¸Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑÐºÐ¸Ñ Ð¸Ð½Ð¸ÑиÑаÑива, коÑе допÑиноÑе акÑмÑлиÑаном знаÑÑ Ð¾ ÑазлиÑиÑим Ñемама.
  • ÐÑомовиÑаÑи инÑеÑдиÑÑиплинаÑноÑÑ Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑÑ, олакÑаваÑÑÑи меÑÑÑÐ¾Ð±Ð½Ñ Ð¿Ð¾Ð²ÐµÐ·Ð°Ð½Ð¾ÑÑ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑденаÑа коÑи иÑÑÑажÑÑÑ Ñ ÑазлиÑиÑим облаÑÑима маÑемаÑике или дÑÑÐ³Ð¸Ñ Ð³Ñана наÑке.

УнивеÑзиÑеÑи ÑÑеÑниÑи одÑжаваÑÑ ÐºÐ¾Ð½ÑинÑиÑани инÑеÑÐµÑ Ð·Ð° напÑедоваÑе Ñ Ð¿Ð¾ÑÑизаÑÑ Ð²Ð¸Ñоког нивоа квалиÑеÑа за ÑвоÑе докÑоÑаÑе, за коÑе ÑпÑоводе ÑÑкÑеÑивне ÑеÑоÑме Ñ ÑÐºÐ»Ð°Ð´Ñ Ñа оÑганизоваÑем званиÑног ÑнивеÑзиÑеÑÑког обÑазоваÑа Ñ Ñвако доба (ÐÑаÑевÑка декÑеÑа 1393/2007, 29. окÑобÑа и 99/2011 од 28. ÑанÑаÑа), коÑи Ñе Ñвек ÑокÑÑиÑаÑÑ Ð½Ð° ÑледеÑе облаÑÑи: Ð¸Ð·Ð±Ð¾Ñ Ð¸ пÑиÑем докÑоÑа, дизаÑн обÑке и иÑÑÑаживаÑког иÑинеÑеÑа докÑоÑа, као и оÑÑÐµÐ½Ñ Ñада коÑи воде до Ðво Ñе Ñе пÑимеÑиваÑи на докÑоÑÑки пÑогÑам из маÑемаÑике и ÑÑаÑиÑÑике коÑе пÑезенÑÑÑемо. ÐÑкÑÑÑво акÑмÑлиÑане од ÑÑÑане ÑнивеÑзиÑеÑÑке заÑедниÑе ÑкÑÑÑене Ñ ÑÑÑдиÑе (докÑоÑÑки ÑÑÑденÑи, диÑекÑоÑи Ñеза, пÑоÑеÑоÑи, иÑÑÑаживаÑке гÑÑпе, докÑоÑÑке академÑке комиÑиÑе, кооÑдинаÑоÑи пÑогÑама Ñваког ÑнивеÑзиÑеÑа, пÑоÑекÑÐ¾Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑа иÑд.) РезÑлÑÐ°Ñ Ñе извÑÑÐµÐ½Ð¸Ñ ÐµÐ²Ð°Ð»ÑаÑиÑа ÑпÑоведене ÑнÑÑÐ°Ñ Ñваког ÑнивеÑзиÑеÑа коÑи ÑÑеÑÑвÑÑе. Ðво иÑкÑÑÑво Ñе коÑиÑÑи за изÑÐ°Ð´Ñ Ð¾Ð²Ð¾Ð³ пÑогÑама, ÑиÑи Ñе ÑÐ¸Ñ Ð¿Ð¾Ð±Ð¾ÑÑаÑе пÑоÑеÑа пÑиÑема докÑоÑа Ñ Ð¿ÑогÑам, ÑнапÑеÑеÑе ÑиÑове меÑодолоÑке обÑке и деÑиниÑаÑе пÑоÑедÑÑа и подаÑака о пÑавÑÑ Ð¸ оÑÑеÑиваÑÑ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÐ¸Ñ Ñеза. ÑпоÑедив, Ñ Ñвом дизаÑÐ½Ñ Ð¸ ÑадÑ, пÑема меÑÑнаÑодним ÑÑандаÑдима.

компеÑенÑиÑе

ÐÑновне и лиÑне компеÑенÑиÑе

ÐокÑоÑÑке ÑÑÑдиÑе Ñе гаÑанÑоваÑи, као минимÑм, ÑÑедеÑе надлежноÑÑи

ÐÑновно:

  • ЦÐ11 СиÑÑемаÑÑко ÑÑваÑаÑе поÑа ÑÑÑдиÑаÑа и овладаваÑа иÑÑÑаживаÑким вÑеÑÑинама и меÑодама везаним за Ñо подÑÑÑÑе.
  • ЦÐ12 СпоÑобноÑÑ Ð´Ð° замиÑли, дизаÑниÑа или ÑÑвоÑи, пÑимени и ÑÑвоÑи знаÑаÑан пÑоÑÐµÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑа или ÑÑваÑаÑа.
  • ЦÐ13 СпоÑобноÑÑ Ð´Ð° допÑинеÑÑ ÑиÑеÑÑ Ð³ÑаниÑа знаÑа кÑоз оÑигинално иÑÑÑаживаÑе.
  • ЦÐ14 СпоÑобноÑÑ Ð¾Ð±Ð°Ð²ÑаÑа кÑиÑиÑке анализе и евалÑаÑиÑе и ÑинÑезе Ð½Ð¾Ð²Ð¸Ñ Ð¸ ÑÐ»Ð¾Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸Ð´ÐµÑа.
  • ЦÐ15 СпоÑобноÑÑ ÐºÐ¾Ð¼ÑниÑиÑаÑа Ñа академÑком и наÑÑном заÑедниÑом и Ñа дÑÑÑÑвом ÑопÑÑе о ÑвоÑим облаÑÑима знаÑа на наÑинима и ÑезиÑима коÑи Ñе обиÑно коÑиÑÑе Ñ ÑиÑÐ¾Ð²Ð¾Ñ Ð¼ÐµÑÑнаÑÐ¾Ð´Ð½Ð¾Ñ Ð½Ð°ÑÑÐ½Ð¾Ñ Ð·Ð°ÑедниÑи.
  • ЦÐ16 ÐапаÑиÑÐµÑ Ð´Ð° пÑомовиÑе, Ñ Ð°ÐºÐ°Ð´ÐµÐ¼Ñком и пÑоÑеÑионалном конÑекÑÑÑ, наÑÑни, ÑеÑнолоÑки, дÑÑÑÑвени, ÑмеÑниÑки или кÑлÑÑÑни напÑедак ÑнÑÑÐ°Ñ Ð´ÑÑÑÑва заÑнованог на знаÑÑ.
  • ЦÐ01 РазвиÑи Ñ ÐºÐ¾Ð½ÑекÑÑима Ñ ÐºÐ¾Ñима поÑÑоÑи мало ÑпеÑиÑиÑÐ½Ð¸Ñ Ð¸Ð½ÑоÑмаÑиÑа.
  • ЦÐ02 ÐÑонаÑиÑе кÑÑÑна пиÑаÑа на коÑа моÑаÑе одговоÑиÑи да биÑÑе ÑеÑили Ñложени пÑоблем.
  • ЦÐ03 ÐизаÑниÑаÑи, кÑеиÑаÑи, ÑазвиÑаÑи и пÑедÑзимаÑи иноваÑивне и иноваÑивне пÑоÑекÑе Ñ ÑвоÑÐ¾Ñ Ð¾Ð±Ð»Ð°ÑÑи знаÑа.
  • ЦÐ04 Ради као Ñим и ÑамоÑÑално Ñ Ð¼ÐµÑÑнаÑодном или мÑлÑидиÑÑиплинаÑном конÑекÑÑÑ.
  • ЦÐ05 ÐнÑегÑиÑиÑе знаÑе, ÑложиÑе Ñе и ÑложиÑе ÑÑдове Ñа огÑаниÑеним инÑоÑмаÑиÑама.
  • ЦÐ06 ÐнÑелекÑÑална кÑиÑика и одбÑана ÑеÑеÑа.

дÑÑге веÑÑине

ÐÑема РÐ1027 / 2011 од 15. ÑÑла, коÑим Ñе ÑÑпоÑÑавÑа ÑпанÑки Ð¾ÐºÐ²Ð¸Ñ ÐºÐ²Ð°Ð»Ð¸ÑикаÑиÑа за виÑоко обÑазоваÑе (ÐÐЦÐС).

  • ЦÐÐЦÐС1) ÑÑекли ÑÑ Ð½Ð°Ð¿Ñедна знаÑа на гÑаниÑи знаÑа и демонÑÑÑиÑали, Ñ ÐºÐ¾Ð½ÑекÑÑÑ Ð¼ÐµÑÑнаÑодно пÑизнаÑог наÑÑног иÑÑÑаживаÑа, дÑбоко, деÑаÑно и добÑо заÑновано ÑазÑмеваÑе ÑеоÑиÑÑÐºÐ¸Ñ Ð¸ пÑакÑиÑÐ½Ð¸Ñ Ð°ÑпекаÑа и наÑÑне меÑодологиÑе Ñ ÑÐµÐ´Ð½Ð¾Ñ Ð¸Ð»Ð¸ виÑе иÑÑÑаживаÑÐºÐ¸Ñ Ð¾Ð±Ð»Ð°ÑÑи.
  • ЦÐÐЦÐС2) ÑÑ Ð½Ð°Ð¿Ñавили оÑигиналан и знаÑаÑан допÑÐ¸Ð½Ð¾Ñ Ð½Ð°ÑÑном иÑÑÑаживаÑÑ Ñ Ñвом поÑÑ Ð·Ð½Ð°Ñа и да Ñе Ð¾Ð²Ð°Ñ Ð´Ð¾Ð¿ÑÐ¸Ð½Ð¾Ñ Ð¿ÑÐµÐ¿Ð¾Ð·Ð½Ð°Ñ ÐºÐ°Ð¾ меÑÑнаÑодна наÑÑна заÑедниÑа.
  • ЦÐÐЦÐС3) ÑÑ Ð¿Ð¾ÐºÐ°Ð·Ð°Ð»Ð¸ да ÑÑ ÑпоÑобни да дизаÑниÑаÑÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑки пÑоÑÐµÐºÐ°Ñ Ñа коÑим Ñе извÑÑиÑи кÑиÑиÑÐºÑ Ð°Ð½Ð°Ð»Ð¸Ð·Ñ Ð¸ пÑоÑÑÐµÐ½Ñ Ð½ÐµÐ¿ÑеÑÐ¸Ð·Ð½Ð¸Ñ ÑиÑÑаÑиÑа Ñ ÐºÐ¾Ñима Ñе пÑимиÑениÑи ÑвоÑе допÑиноÑе и ÑиÑово знаÑе и меÑодологиÑÑ Ñада како би Ñе напÑавила ÑинÑеза Ð½Ð¾Ð²Ð¸Ñ Ð¸ ÑÐ»Ð¾Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸Ð´ÐµÑа коÑе
  • дÑбÑе знаÑе о конÑекÑÑÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑа Ñ ÐºÐ¾Ñем ÑадиÑе.
  • ЦÐÐЦÐС4) Ñазвили ÑÑ Ð´Ð¾Ð²Ð¾ÑÐ½Ñ Ð°ÑÑономиÑÑ Ð·Ð° иниÑиÑаÑе, ÑпÑавÑаÑе и воÑеÑе иноваÑÐ¸Ð²Ð½Ð¸Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑÐºÐ¸Ñ Ñимова и пÑоÑекаÑа и наÑÐ¸Ð¾Ð½Ð°Ð»Ð½Ð¸Ñ Ð¸Ð»Ð¸ меÑÑнаÑÐ¾Ð´Ð½Ð¸Ñ Ð½Ð°ÑÑÐ½Ð¸Ñ ÑаÑадÑи, Ñ Ð¾ÐºÐ²Ð¸ÑÑ ÑиÑовог ÑемаÑÑког оквиÑа, Ñ ÐºÐ¾Ð½ÑекÑÑима
  • мÑлÑидиÑÑиплинаÑна и, где Ñе Ñо пÑикладно, Ñа виÑоком компоненÑом пÑеноÑа знаÑа.
  • ЦÐÐЦÐС5) показали ÑÑ Ð´Ð° ÑÑ ÑпоÑобни да ÑазвиÑÑ ÑвоÑе иÑÑÑаживаÑке акÑивноÑÑи
  • Ñа дÑÑÑÑвеном одговоÑноÑÑÑ Ð¸ наÑÑним инÑегÑиÑеÑом.
  • ЦÐÐЦÐС6) Ðа опÑавдаÑÑ Ð´Ð° ÑÑ ÑпоÑобни да ÑÑеÑÑвÑÑÑ Ñ Ð½Ð°ÑÑним ÑазговоÑима коÑи Ñе одвиÑаÑÑ Ð½Ð° меÑÑнаÑодном Ð½Ð¸Ð²Ð¾Ñ Ñ Ð¾Ð±Ð»Ð°ÑÑи знаÑа и да Ñе ÑезÑлÑаÑи ÑиÑÐ¾Ð²Ð¸Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑÐºÐ¸Ñ Ð°ÐºÑивноÑÑи обелодаÑÑÑÑ Ñвим вÑÑÑама ÑавноÑÑи).
  • ЦÐÐЦÐС7) Ðоказали ÑÑ Ñ Ð¾ÐºÐ²Ð¸ÑÑ Ñвог ÑпеÑиÑиÑног наÑÑног конÑекÑÑа да ÑÑ ÑпоÑобни да напÑаве напÑедак Ñ ÐºÑлÑÑÑним, дÑÑÑÑвеним и ÑеÑнолоÑким аÑпекÑима, као и да подÑÑиÑÑ Ð¸Ð½Ð¾Ð²Ð°ÑиÑе Ñ Ñвим облаÑÑима Ñ Ð´ÑÑÑÑÐ²Ñ Ð·Ð°Ñнованом на знаÑÑ.

акÑивноÑÑи обÑке

  • ТÑÑоÑинг
  • мобилноÑÑ
  • РеÑеаÑÑÑ Ð¡ÐµÐ¼Ð¸Ð½Ð°Ñи
  • СеминаÑи
  • РадиониÑе
  • ÐеÑÑине за диÑеминаÑиÑÑ Ð¸ комÑникаÑиÑÑ ÐÑÑÑаживаÑа
  • ÐеÑÑине за квалиÑеÑно ÑмеÑаÑе
  • ÐÑиÑенÑаÑиÑа за запоÑÑаваÑе
  • ÐкадемÑки енглеÑки
  • ÐаÑÑна поÑвеÑеноÑÑ Ð¸ пÑоÑеÑионална одговоÑноÑÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑа
  • ÐнÑоÑмаÑионе вÑеÑÑине за докÑоÑÑке ÑÑÑденÑе

облаÑÑи иÑÑÑаживаÑа

  • ÐиниÑа 1: ÐлгебÑа
  • ÐиниÑа 2: ÐлгебаÑÑке меÑоде кодиÑаÑа, кÑипÑогÑаÑиÑе и ÑеоÑиÑе гÑаÑова. ÐаÑемаÑика ÐаÑÑава
  • ÐиниÑа 3: ÐеомеÑÑиÑа и ÑопологиÑа
  • ÐиниÑа 4: ÐаÑемаÑиÑка анализа
  • ÐиниÑа 5: ÐедиÑеÑа паÑÑиÑÐ°Ð»Ð½Ð¸Ñ Ð¸Ð·Ð²Ð¾Ð´Ð°
  • ÐиниÑа 6: ÐÑмеÑиÑка анализа
  • ÐиниÑа 7: ÐинамиÑки ÑиÑÑеми
  • ÐиниÑа 8: ТеоÑиÑа конÑÑоле и пÑимене
  • ÐиниÑа 9: СÑаÑиÑÑика и опеÑаÑивна иÑÑÑаживаÑа
  • ÐиниÑа 10: ÐаÑÑно ÑаÑÑнаÑÑÑво

kriterijumi за пÑиÑем

ÐÑиÑем на докÑоÑÑки пÑогÑам из маÑемаÑике и ÑÑаÑиÑÑике

Ðа ÑÑваÑаÑе докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа неопÑодно Ñе да академÑки комиÑÐµÑ Ð¿ÑогÑама пÑиÑваÑи докÑоÑанÑÑ.

Ðа би ÑÑе добили Ñакав пÑиÑем, ÑÑÑÐ´ÐµÐ½Ñ Ð¼Ð¾Ñа Ñо заÑÑажиÑи адÑеÑиÑаÑем академÑке комиÑиÑе пÑогÑама Ñ Ð¿ÐµÑÐ¸Ð¾Ð´Ñ ÐºÐ¾Ñи Ñе годиÑÑе ÑÑвÑÑÑÑе Ñ Ð°ÐºÐ°Ð´ÐµÐ¼Ñком календаÑÑ Ð¸ пÑема ÑÑвÑÑеном поÑÑÑпкÑ.

С обзиÑом на доÑÑавÑÐµÐ½Ñ Ð´Ð¾ÐºÑменÑаÑиÑÑ, академÑки комиÑÐµÑ Ð¿ÑогÑама ÑÑвÑдиÑе ако Ñе поÑÑебно да иÑпÑни додаÑне ÑÑлове ÑкÑÑÑÑÑÑÑи и ÑÑваÑаÑе одÑеÑÐµÐ½Ð¸Ñ ÑеÑÑова.

ÐÑим Ð½Ð°Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð¸Ñ ÐºÑиÑеÑиÑÑма пÑиÑÑÑпа ÑÑпоÑÑавÑени ÑÑ Ð¸ ÑÑлови за пÑиÑÑÑп докÑоÑÑком пÑогÑÐ°Ð¼Ñ Ð¸Ð· маÑемаÑике и ÑÑаÑиÑÑике.

СÑÑденÑи моÑаÑÑ Ð¸Ð¼Ð°Ñи ÑаÑан инÑеÑÐµÑ Ð´Ð° Ñе докÑоÑиÑаÑÑ Ð½Ð° поÑÑ

знаÑа везана за Ð¾Ð²Ð°Ñ Ð¿ÑогÑам и Ñегове линиÑе и иÑÑÑаживаÑке гÑÑпе. ÐкадемÑки комиÑÐµÑ Ð¿ÑогÑама Ñе пÑоÑÑаваÑи ÑÐ²Ð°ÐºÑ Ð°Ð¿Ð»Ð¸ÐºÐ°ÑиÑÑ Ð¿Ð¾ÑединаÑно, омогÑÑÑÑÑÑи, Ñ Ð¸Ð·ÑзеÑним ÑлÑÑаÑевима, пÑиÑваÑаÑе докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа Ñа дÑÑгим пÑоÑилима када Ñе ÑмаÑÑа опÑавданим. ÐÑиÑем кандидаÑа коÑи желе пÑиÑÑÑпиÑи докÑоÑÑком пÑогÑÐ°Ð¼Ñ Ð·Ð°ÑниваÑе Ñе иÑкÑÑÑиво

наÑÑне и академÑке

ÐоÑед ÑÑлова пÑиÑÑÑпа коÑи бÑдÑÑи ÑÑÑденÑи докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа моÑаÑÑ Ð¸ÑпÑниÑи,

за пÑиÑем на докÑоÑÑки пÑогÑам, академÑка ÑÑаÑекÑоÑиÑа кандидаÑа Ñе Ñе пÑво ÑзеÑи Ñ Ð¾Ð±Ð·Ð¸Ñ Ð¸ пÑилагоÑаваÑе ÑиÑове обÑке, иÑкÑÑÑва и иÑÑÑаживаÑÐºÐ¸Ñ Ð¸Ð½ÑеÑеÑа Ñ Ð¾Ð±Ð»Ð°ÑÑи знаÑа или Ñема Ð²ÐµÐ·Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð·Ð° пÑогÑам докÑоÑÑке ÑÑÑдиÑе .

ÐÑедноваÑи Ñе Ñе иÑкÑÑÑво и доÑадаÑÑа наÑÑна пÑодÑкÑиÑа бÑдÑÑÐ¸Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа, као и ÑиÑова моÑиваÑиÑа Ñ ÑазвоÑÑ Ð´Ð¸Ð½Ð°Ð¼Ð¸ÐºÐµ Ñада коÑа доводи до еÑекÑивне ÑеализаÑиÑе докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ Ñеза.

ÐандидаÑи за Ñлазак Ñ Ð¿ÑогÑам пÑезенÑиÑаÑÑ ÑвоÑе пÑеÑÑодно академÑко иÑкÑÑÑво и ÑвоÑе иÑÑÑаживаÑке инÑеÑеÑе, пÑезенÑÑÑÑÑи ÑледеÑÑ Ð´Ð¾ÐºÑменÑаÑиÑÑ Ð·Ð° оÑеÑиваÑе од ÑÑÑане ÐкадемÑког комиÑеÑа пÑогÑама:

(а) ÐмоÑниÑко пиÑмо коÑе, Ñ Ð½Ð°ÑвиÑе 1000 ÑиÑеÑи, ÑкÑÑÑÑÑе:

  • ÑпеÑиÑиÑне моÑиваÑиÑе коÑе воде кандидаÑÑÑÑ;
  • Ð¾Ð¿Ð¸Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑÐºÐ¸Ñ Ð¸Ð½ÑеÑеÑа.

(б) ЦÑÑÑиÑÑлÑм виÑае Ñ ÐºÐ¾Ð¼Ðµ Ñе евиденÑиÑаÑÑ ÑледеÑе инÑоÑмаÑиÑе:

  • комплеÑÐ½Ñ ÑизиÑÐºÑ Ð°Ð´ÑеÑÑ, конÑÐ°ÐºÑ ÑелеÑонÑки бÑÐ¾Ñ Ð¸ ÑÑÑденÑÑÐºÑ ÐµÐ»ÐµÐºÑÑонÑÐºÑ Ð°Ð´ÑеÑÑ;
  • пÑогÑаме и магиÑÑаÑÑке или поÑÑдипломÑке ÑÑÑдиÑе пÑаÑи и надмаÑÑÑе ÑÑÑÐ´ÐµÐ½Ñ Ð¸ одноÑи Ñе на иÑÑÑаживаÑке инÑеÑеÑе изÑажене Ñ Ð´Ð¾Ð¿Ð¸ÑÑ;
  • пÑеÑÑодна наÑÑна пÑодÑкÑиÑа ÑÑÑденÑа, ако Ñе пÑименÑиво.

(Ñ) ÐипломÑки и поÑÑдипломÑки академÑки Ð·Ð°Ð¿Ð¸Ñ (на ÑпанÑком или енглеÑком ÑезикÑ).

(д) ÐÑн назив, инÑÑиÑÑÑионална пÑипадноÑÑ, поÑÑанÑка адÑеÑа и елекÑÑонÑка адÑеÑа ÑеÑеÑенÑÐ½Ð¸Ñ Ð»Ð¸Ñа.

(е) лиÑна каÑÑа или паÑоÑ.

(Ñ) Ðко ÐºÐ°Ð½Ð´Ð¸Ð´Ð°Ñ ÑÑвÑди дÑÑге заÑлÑге (Ð¿Ð¾Ð³Ð»ÐµÐ´Ð°Ñ ÑиÑÑем за оÑÑеÑиваÑе кандидаÑа), он моÑа доÑÑавиÑи одговаÑаÑÑÑÑ Ð¿ÑаÑеÑÑ Ð´Ð¾ÐºÑменÑаÑиÑÑ.

У ÑлÑÑаÑÑ ÑÑмÑе Ñ Ð¿Ð¾Ð³Ð»ÐµÐ´Ñ Ð¿Ð¾Ð´Ð¾Ð±Ð½Ð¾ÑÑи кандидаÑа, лиÑни инÑеÑвÑÑ Ð¼Ð¾Ð¶Ðµ Ñе водиÑи код пÑоÑеÑоÑа или иÑÑÑаживаÑа коÑи Ñе Ñлан ÐкадемÑког комиÑеÑа пÑогÑама.

ÐвалÑаÑиÑа кандидаÑа

ÐандидаÑÑÑе Ñе биÑи оÑиÑеÑене на макÑимално 100 бодова, а коÑе Ñе биÑи додеÑене на ÑÑедеÑи наÑин:

  • ÐакÑимално 40 бодова за академÑÐºÑ ÐµÐ²Ð¸Ð´ÐµÐ½ÑиÑÑ ÑÑепена (или еквиваленÑне). Ðко Ñе пондеÑиÑани пÑоÑек даÑоÑеке (коÑиÑÑеÑи бÑÐ¾Ñ ÐºÑедиÑа поÑединог пÑедмеÑа као ÑÐµÐ¶Ð¸Ð½Ñ Ñваког ÑазÑеда) обÑаÑÑнава Ñе коÑиÑÑеÑи ÑобиÑаÑÐµÐ½Ñ ÑÐºÐ°Ð»Ñ Ð¾Ð´ 0 до 4 (0 за неизвÑÑеÑе, 1 за пÑолаз, 2 за знаÑаÑнÑ, 3 за неизмиÑено и 4 за ÑегиÑÑÑаÑиÑа ÑаÑÑи), бодови Ñе биÑи додеÑени на ÑледеÑи наÑин:
    - 0 бодова ако Ñе пÑоÑеÑна оÑена маÑа од 1,
    - 20 бодова ако Ñе 1
  • ÐакÑимално 20 бодова за академÑки Ð·Ð°Ð¿Ð¸Ñ Ð¼Ð°ÑÑÐµÑ (или еквиваленÑ). Ðко Ñе пондеÑиÑани пÑоÑек даÑоÑеке (коÑиÑÑеÑи бÑÐ¾Ñ ÐºÑедиÑа поÑединог пÑедмеÑа као ÑÐµÐ¶Ð¸Ð½Ñ Ñваког ÑазÑеда) обÑаÑÑнава Ñе коÑиÑÑеÑи ÑобиÑаÑÐµÐ½Ñ ÑÐºÐ°Ð»Ñ Ð¾Ð´ 0 до 4 (0 за неизвÑÑеÑе, 1 за пÑолаз, 2 за знаÑаÑнÑ, 3 за неизмиÑено и 4 за ÑегиÑÑÑаÑиÑа ÑаÑÑи), бодови Ñе биÑи додеÑени на ÑледеÑи наÑин:
    - 0 бодова ако Ñе пÑоÑеÑна оÑена маÑа од 1,
    - 10 бодова ако Ñе 1
  • ÐакÑимално 10 бодова за пÑеÑÑÐ¾Ð´Ð½Ñ Ð½Ð°ÑÑÐ½Ñ Ð¿ÑодÑкÑиÑÑ ÐºÐ°Ð½Ð´Ð¸Ð´Ð°Ñа, Ñа ÑледеÑом Ñежином:
    - 10 бодова ако ÐºÐ°Ð½Ð´Ð¸Ð´Ð°Ñ Ð°ÐºÑедиÑиÑа Ñад обÑавÑен или пÑиÑваÑен Ñ ÑаÑопиÑÑ Ð¸Ð½Ð´ÐµÐºÑиÑаном Ñ ÐЦР (или дÑÑгом ÑеÑеÑенÑном индекÑÑ ÐºÐ¾Ñи академÑка комиÑиÑа ÑмаÑÑа ваÑаним),
    - 8 бодова за Ñад обÑавÑен или пÑиÑваÑен Ñ ÑаÑопиÑÑ ÐºÐ¾Ñи ниÑе индекÑиÑан Ñ ÐЦР-Ñ (или дÑÑги ÑеÑеÑенÑни Ð¸Ð½Ð´ÐµÐºÑ ÐºÐ¾Ñи ÐкадемÑки комиÑÐµÑ ÑмаÑÑа ваÑаним) Ñве док пÑоÑÐµÑ Ð¾Ð±ÑавÑиваÑа Ñ ÑаÑопиÑÑ ÑкÑÑÑÑÑе вÑÑÑаÑÐºÑ ÑевизиÑÑ,
    - 6 бодова за Ñад обÑавÑен или пÑиÑваÑен на меÑÑнаÑодном конгÑеÑÑ Ñа вÑÑÑаÑком оÑÑеном,
    - 4 бода за Ñад обÑавÑен или пÑиÑваÑен на наÑионалном конгÑеÑÑ Ñа колегиÑалним пÑегледом,
    - 2 бода за завÑÑни маÑÑÐµÑ Ñад Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑком ÑежимÑ.
  • ÐакÑимално 10 бодова за акÑедиÑаÑиÑÑ (или демонÑÑÑиÑаÑе Ñ Ð¸Ð½ÑеÑвÑÑÑ) на енглеÑком нивоÑ.
  • ÐакÑимално 10 бодова за пÑопÑаÑно пиÑмо.
  • ÐакÑимÑм од 10 бодова за оÑÑале заÑлÑге коÑе Ñе ÐºÐ°Ð½Ð´Ð¸Ð´Ð°Ñ Ð½Ð°Ð·Ð½Ð°Ñио, као ÑÑо ÑÑ Ð°ÐºÑедиÑаÑиÑа нагÑада, паÑенÑи, ÑÑипендиÑе, иÑÑÑаживаÑа Ñ ÑеÑеÑенÑним ÑенÑÑима или пÑеÑÑодно пÑоÑеÑионално иÑкÑÑÑво Ñ ÐÐ-Ñ Ð.

Ðинимални ÑезÑлÑÐ°Ñ Ð·Ð° пÑиÑÑÑп пÑогÑÐ°Ð¼Ñ Ð±Ð¸Ñе 50 поена, изÑаÑÑÐ½Ð°Ñ Ð¿Ð¾ гоÑе наведеним кÑиÑеÑиÑÑмима. ÐандидаÑи коÑи добиÑÑ Ð¼Ð°Ñе од 50 бодова неÑе биÑи пÑиÑваÑени.

ÐÑиÑем кандидаÑа

РаÑподела меÑÑа Ñе Ñе вÑÑиÑи ÑзимаÑÑÑи Ñ Ð¾Ð±Ð·Ð¸Ñ Ð´Ð¾ÑÑÑпна меÑÑа за ÑÐ²Ð°ÐºÑ Ð»Ð¸Ð½Ð¸ÑÑ Ð¿Ð¾Ð½ÑÑÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑа и пÑоÑиле кандидаÑа. Свака академÑка година Ñе обÑавиÑи бÑÐ¾Ñ Ð¼ÐµÑÑа понÑÑÐµÐ½Ð¸Ñ Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑком пÑогÑамÑ, поÑед кÑиÑеÑиÑÑма коÑи Ñе ÑзимаÑÑ Ñ Ð¾Ð±Ð·Ð¸Ñ Ð¿Ñиликом избоÑа бÑдÑÑÐ¸Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа.

ÐÑиÑем Ñе ÑеÑиÑи ÐкадемÑки комиÑÐµÑ Ð¿ÑогÑама. ÐкадемÑки комиÑÐµÑ Ð¿ÑогÑама одлÑÑÑÑе о пÑиÑÐµÐ¼Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑденÑа пÑема кÑиÑеÑиÑÑмима и пÑеÑÑодно ÑÑвÑÑеним пÑоÑедÑÑама, пÑиÑÐµÐ¼Ñ ÐºÐ¾Ñи може биÑи ÑÑловÑен побоÑÑаÑÑ, ако Ñе пÑимÑеÑиво, одговаÑаÑÑÑÐ¸Ñ Ð´Ð¾Ð´Ð°Ñака за обÑкÑ, Ð½Ð°Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð¸Ñ Ñ Ð´Ð¸ÑÐµÐ»Ñ 3.4 пÑиÑаве.

ÐомиÑиÑа Ñе биÑи одговоÑна за обезбеÑиваÑе ÑÑаглаÑеноÑÑи Ñа заÑÑевима за пÑиÑÑÑп и пÑиÑем и кÑоз пÑеглед докÑменÑаÑиÑе коÑÑ Ð¿Ð¾Ð´Ð½Ð¾Ñе кандидаÑи и ÑпÑовоÑеÑе лиÑÐ½Ð¸Ñ Ð¸Ð½ÑеÑвÑÑа пÑоÑени адекваÑноÑÑ Ð¿ÑиÑава на пÑоÑил ÑлаÑка Ñ Ð¿ÑогÑам .

Ðлавни ÑÑепен пÑиÑÑÑпа:

ÐÐ²Ð°Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑки пÑогÑам Ñе дизаÑниÑан да би добÑодоÑао ÑÑениÑима Ñа капаÑиÑеÑом за апÑÑÑакÑно ÑазмиÑÑаÑе, инÑеÑеÑоваÑе за ÑÑеÑаваÑе пÑоблема и ÑкÑÑ Ð·Ð° маÑемаÑикÑ. ÐеопÑодно Ñе имаÑи ÑÐ¾Ð»Ð¸Ð´Ð½Ñ Ð¼Ð°ÑемаÑиÑÐºÑ Ð¿ÑипадноÑÑ Ð¸ ниво енглеÑког Ñезика Ð1 коÑи Ñе биÑи акÑедиÑован Ñа дипломом или пÑÑем инÑеÑвÑÑа Ñа ÐкадемÑким комиÑеÑом ÐÑогÑама. У Ñом ÑмиÑлÑ, пÑепоÑÑÑени пÑоÑил пÑиÑÑÑпа Ñе ÑÑÑÐ´ÐµÐ½Ñ ÑÑÑденÑа Ñа дипломом или дипломом из маÑемаÑике или ÑÑаÑиÑÑике и након ÑÑо Ñе завÑÑио ÑÐµÐ´Ð½Ñ Ð¾Ð´ ÑÑепена магиÑÑÑа инÑеÑÑнивеÑзиÑеÑа коÑи Ñе наведен Ñ Ð½Ð°ÑÑавкÑ:

  • Ðиплома меÑÑнÑпÑавÑедноÑÑи Ñ ÑÐ²Ð¾Ð´Ñ Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑе маÑемаÑике
  • ÐнÑеÑÑнивеÑзиÑеÑÑки маÑÑÐµÑ Ð¸Ð· маÑемаÑиÑког моделиÑаÑа, ÑÑаÑиÑÑике и ÑаÑÑнаÑÑÑва
  • ÐнÑеÑÑнивеÑзиÑеÑÑки маÑÑÐµÑ Ð¸Ð· облаÑÑи моделоваÑа и маÑемаÑиÑÐºÐ¸Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑа, ÑÑаÑиÑÑике и ÑаÑÑнаÑÑÑва.

СÑÑденÑи коÑи ÑÑ Ð·Ð°Ð²ÑÑили магиÑÑаÑÑке дипломе из маÑемаÑиÑÐºÐ¸Ñ Ð¸Ð»Ð¸ ÑÑÐ¾Ð´Ð½Ð¸Ñ Ð¾Ð±Ð»Ð°ÑÑи, било Ñ Ð£Ð, УÐ, УÐÐ, УÐÐ, УÐÐРили на дÑÑгим ÑнивеÑзиÑеÑима, ÑакоÑе Ð¼Ð¾Ð³Ñ Ð±Ð¸Ñи пÑимÑени Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑки пÑогÑам. ÐÑÑги ÑÑепени пÑогÑами коÑи Ð¼Ð¾Ð³Ñ Ð´Ð°Ñи пÑиÑÑÑп пÑогÑÐ°Ð¼Ñ ÑÑ ÑÑепени или ÑÑепени Ñизике или инÑоÑмаÑике и инжеÑеÑинга. ÐÐ²Ð°Ñ Ð¿ÑиÑем, за ÑÑÑденÑе без пÑепоÑÑÑеног пÑоÑила пÑиÑÑÑпа, може биÑи пÑаÑен одговаÑаÑÑÑим додаÑком за обÑкÑ, Ñ Ð·Ð°Ð²Ð¸ÑноÑÑи од Ñваког ÑлÑÑаÑа, коÑи Ñе Ñе ÑаÑÑоÑаÑи измеÑÑ 12 и 30 кÑедиÑа од Ñедног од понÑÑаÑа инÑеÑÑнивеÑзноÑÑи понÑÑÐµÐ½Ð¸Ñ Ñ Ñо вÑиÑеме, меÑÑ Ð¾Ð½Ð¸Ð¼Ð° коÑи ÑÑ Ð½Ð°Ð·Ð½Ð°Ñени пÑеÑÑодно, коÑе Ñе пÑедложио академÑки комиÑÐµÑ ÑзиÐ

Poslednji put ažurirano Decembar 2019

O školi

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Pročitajte više

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Pročitajte manje
Santa Tsruz de Tenerife