Opšte
Opis programa

ÐнÑегÑаÑиÑа ÐÐ Ñ ÑÑÑаÑегиÑÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑа и докÑоÑÑке обÑке ÑнивеÑзиÑеÑа: Сви ÑнивеÑзиÑеÑи Ñ ÑвоÑим ÑÑаÑÑÑима и ÑвоÑим ÑÑÑаÑеÑким плановима ÑкÑÑÑÑÑÑ Ð¶ÐµÑÑ Ð´Ð° пÑомовиÑÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑа, оÑновна и пÑимиÑеÑена, кÑоз ÑпеÑиÑиÑне иÑÑÑаживаÑке пÑогÑаме. Ðакле, обÑка иÑÑÑаживаÑа и пÑÐµÐ½Ð¾Ñ Ð·Ð½Ð°Ñа ÑÑ Ð¾Ñнова ÑиÑове наÑÑаве и ÑÑедÑÑава за наÑÑни, ÑеÑниÑки и кÑлÑÑÑни ÑÐ°Ð·Ð²Ð¾Ñ Ð´ÑÑÑÑва. Сви они подÑÑиÑÑ ÑаÑадÑÑ Ñа дÑÑгим ÑнивеÑзиÑеÑима и наÑÑним и кÑлÑÑÑним инÑÑиÑÑÑиÑама, као и ÑÑеÑÑе Ñ Ñавним иÑÑÑаживаÑким плановима.
Тако Ñе Ñ Ð´Ð¾ÐºÑменÑÑ Ð¿Ð¾Ð´ називом "СÑÑаÑегиÑа иÑÑÑаживаÑа и докÑоÑÑке обÑке", ÑÑвоÑен Ñ Ð¡Ð°Ð²ÑеÑÑ ÑпÑавног одбоÑа од 29. ÑебÑÑаÑа 2012. године - пÑема Ð ÐµÐ³Ð¸Ð¾Ð½Ð°Ð»Ð½Ð¾Ñ ÑÑÑаÑегиÑи наÑÑÐ½Ð¸Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑа, ÑеÑнолоÑког ÑазвоÑа и иноваÑиÑа (ÐÐ ÐÐÐ) 2007 # 2013- он иÑÑиÑе да Ñе оÑновна миÑиÑа УнивеÑзиÑеÑа Ñ Ð¡Ð°Ð»Ð°Ð¼Ð°Ð½ÐºÐ¸ пÑомоÑиÑа и кооÑдинаÑиÑа иÑÑÑаживаÑа. Ðакле, обÑка иÑÑÑаживаÑа и пÑÐµÐ½Ð¾Ñ Ð·Ð½Ð°Ñа ÑÑ Ð¾Ñнова ÑиÑове наÑÑаве и ÑÑедÑÑава за наÑÑни, ÑеÑниÑки и кÑлÑÑÑни ÑÐ°Ð·Ð²Ð¾Ñ Ð´ÑÑÑÑва.
УнивеÑÑиÑÐ°Ñ Ð´Ðµ ÐаленÑиа Ñ ÑÑÑаÑеÑком Ð¿Ð»Ð°Ð½Ñ Ð·Ð° 2012-2015., УÑвоÑен од ÑÑÑане ÐиÑеÑа ÑпÑÐ°Ð²Ð½Ð¸Ñ Ð¾Ð´Ð±Ð¾Ñа 30. ÑÑла 2012. године, има за ÑÐ¸Ñ ÑваÑаÑе и ÑÐ°Ð·Ð²Ð¾Ñ ÑаленаÑа и повеÑаÑе пÑодÑкÑивноÑÑи иÑÑÑаживаÑа и иÑÑÑаживаÑÐºÐ¸Ñ ÑеÑÑÑÑа. УнивеÑзиÑÐµÑ Ñ Ð¡Ð°Ð½ÑÑаго де ÐомпоÑÑела Ñ Ñвом ÑÑÑаÑеÑком Ð¿Ð»Ð°Ð½Ñ Ð¿Ð¾ÑвеÑен Ñе "ÑÑаглаÑаваÑÑ ÑпеÑиÑалиÑÑиÑке и конкÑÑенÑне поÑÑдипломÑке понÑде о ÑнивеÑзиÑеÑÑком окÑÑжеÑÑ, наÑионалном и меÑÑнаÑодном, повеÑаваÑÑÑи дÑÑÑÑвени пÑеÑÑиж поÑÑдипломÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа".
ÐокÑоÑÐ°Ñ Ñ Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñи и ÑилозоÑиÑи наÑке Ñе пÑогÑам инÑеÑÑнивеÑÑиÑеÑа УнивеÑзиÑеÑа Саламанка и ÑнивеÑзиÑеÑа РЦоÑÑна, Ðа ÐагÑна, ÐÑанада, СанÑиаго де ЦомпоÑÑела, Ðалладолид и ÐнÑÑиÑÑÑ Ð·Ð° ÑилозоÑиÑÑ ÐиÑег ÑавÑеÑа наÑÑÐ½Ð¸Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑа (ЦСÐЦ) .
Ðедна од ÑÐµÐ³Ð¾Ð²Ð¸Ñ Ð²ÐµÐ»Ð¸ÐºÐ¸Ñ Ð²Ñлина Ñе Ñим од пÑеко 50 иÑÑÑаживаÑа виÑоког нивоа коÑи га инÑегÑиÑÑ, вÑло иÑÑакнÑÑи и веома поÑвеÑен овом ÑзбÑдÑивом меÑÑÑнивеÑзиÑеÑÑком пÑоÑекÑÑ.
Ðегов главни ÑÐ¸Ñ Ñе да обÑÑава виÑоко квалиÑиковане иÑÑÑаживаÑе Ñ Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñи и аÑгÑменÑаÑиÑи, ÑилозоÑиÑи наÑке, ÑилозоÑиÑи Ñезика и дÑÑÑÑвеним ÑÑÑдиÑама наÑке и ÑеÑнологиÑе, ÑпоÑÐ¾Ð±Ð½Ð¸Ñ Ð´Ð° одговоÑе на ÑаÑÑÑÑи ÑоÑиÑални заÑÑеви Ñ Ð¾Ð²Ð¾Ñ Ð¾Ð±Ð»Ð°ÑÑи. То ÑеÑÑ, обÑÑиÑи докÑоÑе Ñ ÑазлиÑиÑим облаÑÑима логике и ÑилозоÑиÑе наÑке и дÑÑÑÑÐ²ÐµÐ½Ð¸Ñ ÑÑÑдиÑа наÑке и ÑеÑнологиÑе коÑи ÑÑ ÑпоÑобни да одговоÑе на ÑаÑÑÑÑÑ ÑоÑиÑÐ°Ð»Ð½Ñ Ð¿Ð¾ÑÑажÑÑ Ð·Ð° инÑоÑмаÑиÑама о наÑÑно-ÑеÑнолоÑким ÑиÑÑемима, ÑиÑовом ÑпÑавÑаÑÑ Ð¸ Ñегов ÑÑиÑÐ°Ñ Ñ ÑазлиÑиÑим дÑÑÑÑвеним, економÑким и полиÑиÑким ÑÑеÑама. ÐÑогÑам Ñе ÑакоÑе пÑоÑиÑÑÑе на Ð°Ð½Ð°Ð»Ð¸Ð·Ñ Ð¾Ð´Ð½Ð¾Ñа измеÑÑ Ñезика и ÑвеÑа, когниÑÐ¸Ð²Ð½Ð¸Ñ Ð¼Ð¾Ð´ÐµÐ»Ð° и ÑиÑÐ¾Ð²Ð¸Ñ Ð¿Ñимена на веÑÑаÑÐºÑ Ð¸Ð½ÑелигенÑиÑÑ, као и пÑоблема Ð²ÐµÐ·Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð·Ð° комÑникаÑиÑÑ, говоÑне ÑадÑе и пÑагмаÑикÑ, знаÑеÑе, инÑенÑионалноÑÑ Ð¸ ÑеоÑиÑе менÑалног пÑедÑÑавÑаÑа, инÑоÑмаÑионе ÑеÑнологиÑе, веÑÑаÑка инÑелигенÑиÑа, ÑеманÑиÑка мÑежа, ÑаÑÑнаÑноÑÑ Ð¸Ñд.
ÐнÑегÑаÑиÑа ÐÐ Ñ Ð¼ÑÐµÐ¶Ñ Ð¸Ð»Ð¸ Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÑ ÑколÑ:
Ðа ÑазлиÑиÑим ÑнивеÑзиÑеÑима Ñ ÐºÐ¾Ñима ÑÑеÑÑвÑÑÑ Ð¿Ð¾ÑÑоÑе веÑÑине коÑе ÑÑ Ð²ÐµÑ ÑÑвоÑене или Ñ Ñази ÑÑваÑаÑа Ñ ÐºÐ¾ÑÐ¾Ñ Ñе биÑи инÑегÑиÑан докÑоÑÑки пÑогÑам. Тако, на пÑимÑеÑ, званиÑни пÑогÑам докÑоÑа за Ð»Ð¾Ð³Ð¸ÐºÑ Ð¸ ÑилозоÑиÑÑ Ð½Ð°Ñке Ñ Ð£Ð¡ÐÐ-Ñ Ð±Ð¸ био инÑегÑиÑан Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÑ ÑÐºÐ¾Ð»Ñ "СÑÑдии СаламанÑини", коÑи Ñе 30. новембÑа 2011. године ÑÑвоÑио УпÑавни ÑавÑÐµÑ Ð£Ð½Ð¸Ð²ÐµÑзиÑеÑа СаламанÑа. У овом докÑменÑÑ ÐокÑоÑÑка Ñкола "СÑÑдии СаламанÑини" деÑиниÑана Ñе као ÑединиÑа коÑÑ Ñе ÑÑвоÑио УнивеÑзиÑÐµÑ Ñ Ð¡Ð°Ð»Ð°Ð¼Ð°Ð½ÐºÐ¸ да оÑганизÑÑе и кооÑдиниÑа акÑивноÑÑи ÑÐ²Ð¸Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÐ¸Ñ Ð¿ÑогÑама коÑи воде до ÑÑиÑаÑа вÑеÑÑина и ÑпоÑобноÑÑи неопÑÐ¾Ð´Ð½Ð¸Ñ Ð·Ð° добиÑаÑе зваÑа ÐокÑÐ¾Ñ Ð½Ð° УнивеÑзиÑеÑÑ Ñ Ð¡Ð°Ð»Ð°Ð¼Ð°Ð½ÐºÐ¸.
ÐÑеÑÑодна иÑкÑÑÑва ÐÐ ÑнивеÑзиÑеÑа Ñа ÑлиÑним каÑакÑеÑиÑÑикама и да ли пÑедлог долази од конвеÑзиÑе докÑоÑа наÑка Ñа нагÑадом за квалиÑÐµÑ Ð¸Ð»Ð¸ да ли има или не помиÑе извÑÑноÑÑ:
Разлог коÑи подÑжава оÑекиваÑа ÐРодноÑи Ñе на ÑиÑÑаÑиÑÑ Ñ Ð¾Ð±Ð»Ð°ÑÑи знаÑа логике и ÑилозоÑиÑе наÑке из коÑе Ñе пÑедлаже докÑоÑаÑ: ÑÑадиÑиÑа пÑизнаÑе извÑÑноÑÑи Ñ ÑпанÑком ÑнивеÑзиÑеÑÑком окÑÑжеÑÑ, Ñа ÑаÑним меÑÑнаÑодним ÑеÑлекÑиÑама.
а) УнивеÑзиÑеÑи коÑи пÑÐµÐ´Ð»Ð°Ð¶Ñ ÐÐ, Ñ Ñелини акÑмÑлиÑаÑÑ Ð¸Ð½ÑегÑиÑÐµÑ ÑемаÑÑÐºÐ¸Ñ Ð¾Ð±Ð»Ð°ÑÑи коÑе Ñине подÑÑÑÑе логике и ÑилозоÑиÑе наÑке, заÑедно Ñа ÑиÑовим биÑним и поÑебним пеÑÑпекÑивама.
б) ÐнÑеÑÑемаÑÑки и меÑодиÑки ÑиÑÑемаÑизовани ÑÑеÑман оÑи овог ÑкÑпа Ñе од ÑÑÑÑинÑког знаÑаÑа за оÑÐ½Ð¾Ð²Ð½Ñ Ð¾Ð±ÑкÑ. Ð¢Ð°Ñ Ð·Ð°Ð´Ð°Ñак моÑа на ÑнивеÑзиÑеÑима коÑи пÑÐµÐ´Ð»Ð°Ð¶Ñ Ð¿ÑепознаÑи обавезно ÑпÑÑиваÑе на ÑпеÑиÑÐ°Ð»Ð¸Ð·Ð¾Ð²Ð°Ð½Ñ ÑоÑмаÑиÑÑ ÑеоÑиÑÑког и пÑакÑиÑног каÑакÑеÑа. Ðз ове пеÑÑпекÑиве, оÑнова поÑенÑиÑÐ°Ð»Ð½Ð¸Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа коÑа Ñе пÑедлаже далеко пÑевазилази заÑÑеве наÑÑале на Ñедном ÑнивеÑзиÑеÑÑ (ÐипломиÑани Ñ Ð¾Ð±Ð»Ð°ÑÑи знаÑа о ÑмеÑноÑÑи и ÑÑманиÑÑиÑким и дÑÑгим дипломама из дÑÑÐ³Ð¸Ñ ÑнивеÑзиÑеÑа, поÑÑдипломÑи коÑи ÑÑ ÑпÑовели или Ñедан од маÑÑÑоÑа коÑи омогÑÑава диÑекÑан пÑиÑÑÑп ÑемÑ, или дÑÑги маÑÑÑÐ¾Ñ ÐºÐ¾Ñи пÑÑжа адекваÑÐ½Ñ Ð¾Ð±ÑкÑ).
ÐÑедложени ÐÐ ÑкÑÑÑÑÑе пÑиÑÐ¾Ð´Ð½Ñ ÑÑанÑÑоÑмаÑиÑÑ Ð¿ÑеÑÑодно ÑпÑÐ¾Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð¸Ñ ÑÑÑдиÑа, а Ñо Ñе докÑоÑÑки пÑогÑам Ñ Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñи и ÑилозоÑиÑи наÑке, званиÑни пÑогÑам коÑи Ñе одобÑен од ÐиниÑÑаÑÑÑва пÑоÑвÑеÑе и наÑке и од ÑазлиÑиÑÐ¸Ñ Ð°ÑÑÐ¾Ð½Ð¾Ð¼Ð½Ð¸Ñ Ð·Ð°ÑедниÑа Ñа ÑÑеÑÑе ÑнивеÑзиÑеÑа СаламанÑа, Ðалладолид, СанÑиаго де ЦомпоÑÑела, РЦоÑÑна, Ðа ÐагÑна и ÐÑÑонома де ÐадÑид и ÐнÑÑиÑÑÑ Ð·Ð° ÑилозоÑиÑÑ Ð¦Ð¡ÐЦ-а. Саид ÐÑогÑам Ñе ÑегÑлиÑан ÐÑаÑевÑким декÑеÑом Ð Ð1393 / 2007 од 29. окÑобÑа и веÑиÑикован Ñе, Ñ ÑÐºÐ»Ð°Ð´Ñ Ñа ÑезолÑÑиÑом од 8. окÑобÑа 2009. године, ÐенеÑалног ÑекÑеÑаÑиÑаÑа СавÑеÑа ÑнивеÑзиÑеÑÑке кооÑдинаÑиÑе ÐиниÑÑаÑÑÑва пÑоÑвеÑе. ТакоÑе, докÑоÑÑки пÑогÑам одликÑÑе ÐагÑада за квалиÑÐµÑ (2008-09 до 2011-12).
ÐоÑед овог пÑогÑама, ÑкÑÑÑен Ñе и ÐÑогÑам дÑÑÑÑÐ²ÐµÐ½Ð¸Ñ ÑÑÑдиÑа наÑке и ÑеÑнологиÑе пÑи УнивеÑзиÑеÑÑком инÑÑиÑÑÑÑ Ð·Ð° наÑÐºÑ Ð¸ ÑеÑнолоÑке ÑÑÑдиÑе пÑи УнивеÑзиÑеÑÑком инÑÑиÑÑÑÑ Ð·Ð° наÑÐºÑ Ð¸ ÑеÑнолоÑке ÑÑÑдиÑе УСÐÐ-а.
ÐогодноÑÑ Ñегове пÑимене:
а) ÐÑоÑеÑÐ¸Ð¾Ð½Ð°Ð»Ð½Ð¾Ñ Ð¿ÑакÑи дипломаÑа и маÑÑÑоÑа ÑопÑÑе Ñе биÑи поÑÑебан ÑÑÑÑÑÑаÑи, иÑÑÑаживаÑи и ÑÑÑÑÑÑаÑи коÑи ÑÑ Ð¿Ñовели вÑеме и Ñад меÑодиÑно оÑганизовали како би пÑоÑÑили и пÑодÑбили аÑпекÑе и пÑоблеме ÑилозоÑÑког ÑкÑÑÑиваÑа Ñ Ð¿Ð¾Ð´ÑÑÑÑа коÑа Ñе одноÑе на . Ðа кÑаÑÑ, овакав меÑодолоÑки Ñад и ÑеÑлекÑиÑа пÑÑжаÑÑ Ð°Ð»Ð°Ñе за ÑазÑмеваÑе ÑиÑÑаÑиÑе коÑа окÑÑжÑÑе и обликÑÑе ÑазлиÑиÑа пÑоÑеÑионална поÑа Ñ Ð½Ð°Ñем Ñложеном, плÑÑалном и лабиÑинÑном дÑÑÑÑвÑ.
б) ÐÑогÑам Ñе омогÑÑиÑи обÑÑаваÑе докÑоÑа Ñ ÑазлиÑиÑим облаÑÑима логике и ÑилозоÑиÑе наÑке. ÐогодноÑÑ Ð»ÐµÐºÐ°Ñа обÑÑÐµÐ½Ð¸Ñ Ñ Ð¾Ð²Ð¸Ð¼ пиÑаÑима Ñе да Ð¾Ð²Ð°Ñ ÑÑенинг допÑиноÑи ÑазвоÑÑ Ð²Ð¸ÑокообÑÑеног дÑÑÑÑва коÑе Ñе имаÑи виÑоко квалиÑиковане пÑоÑеÑионалÑе да ÑоÑмÑлиÑÑ, анализиÑаÑÑ, ÑазÑмеÑÑ Ð¸ ÑеÑаваÑÑ Ñложене пÑоблеме на ÑоÑиÑÑиÑиÑан наÑин.
ÐÑим Ñога, ови пÑоÑеÑионалÑи Ñе биÑи виÑоко квалиÑиковани за:
- РеÑаваÑе конÑликаÑа кÑоз ÑаÑÐ¸Ð¾Ð½Ð°Ð»Ð½Ñ Ð´Ð¸ÑкÑÑиÑÑ, поÑÑедоваÑе и кÑлÑÑÑÐ½Ñ ÐºÑиÑикÑ.
- ÐдговаÑаÑÑ Ð½Ð° Ñве веÑÑ ÑоÑиÑÐ°Ð»Ð½Ñ Ð¿Ð¾ÑÑажÑÑ Ð·Ð° инÑоÑмаÑиÑама о ÑÑнкÑиониÑаÑÑ Ð¸ ÑÑÑÑкÑÑÑи наÑÑно-ÑеÑнолоÑÐºÐ¸Ñ ÑиÑÑема, ÑиÑовом ÑпÑавÑаÑÑ Ð¸ ÑиÑовом ÑÑиÑаÑÑ Ñ ÑазлиÑиÑим дÑÑÑÑвеним, економÑким и полиÑиÑким ÑÑеÑама.
- Ðнализа одноÑа измеÑÑ Ñезика и ÑвеÑа, когниÑÐ¸Ð²Ð½Ð¸Ñ Ð¼Ð¾Ð´ÐµÐ»Ð° и ÑиÑÐ¾Ð²Ð¸Ñ Ð¿Ñимена на веÑÑаÑÐºÑ Ð¸Ð½ÑелигенÑиÑÑ, као и пÑоблема Ð²ÐµÐ·Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð·Ð° комÑникаÑиÑÑ, говоÑне акÑе и пÑагмаÑике, знаÑеÑе, инÑенÑионалноÑÑ Ð¸ ÑеоÑиÑе менÑалног пÑедÑÑавÑаÑа .
- УпÑавÑаÑе ÑазлиÑиÑим инÑоÑмаÑионим ÑеÑнологиÑама и ÑиÑовим ÑоÑмалним пÑоблемима ÑазвоÑа: веÑÑаÑка инÑелигенÑиÑа, ÑеманÑиÑки веб, ÑаÑÑнаÑноÑÑ Ð¸Ñд. ÐÑÑо Ñако, за ÑÐ°Ð·Ð²Ð¾Ñ ÐºÐ»Ð°ÑиÑне и неклаÑиÑне логике, Ñене иÑÑоÑиÑе и Ñене ÑилозоÑиÑе.
Ñ) ÐокÑоÑÑки пÑогÑам одговаÑа и поÑÑебама ÑазлиÑиÑÐ¸Ñ ÑнивеÑзиÑеÑа да довÑÑе ÑвоÑÑ Ð¿Ð¾Ð½ÑÐ´Ñ Ð¿Ð¾Ð½Ñди ÑÑениÑима коÑи ÑÑ Ð·Ð°Ð²ÑÑили магиÑÑаÑÑки ÑÑепен, докÑоÑÑке обÑке за ÑÑиÑаÑе докÑоÑаÑа. ÐоÑед Ñога, пÑиÑода пÑогÑама меÑÑÑнивеÑзиÑеÑÑког пÑогÑама оÑигÑÑава да понÑда бÑде донеÑа Ñ Ð¾ÐºÐ²Ð¸ÑÑ Ð¿ÑогÑама Ñа довоÑно кÑиÑиÑном маÑом и енÑиÑеÑом.
СÑÑденÑи Ñа пÑним Ñадним вÑеменом и пола Ñадног вÑемена:
ÐкÑклÑзивна поÑвеÑеноÑÑ Ð¾Ð±Ð¸Ñно Ñе пÑÑжа ÑÑÑденÑима овог докÑоÑÑког пÑогÑама. ÐеÑÑÑим, имаÑÑÑи Ñ Ð²Ð¸Ð´Ñ Ð²ÑÑÑÑ ÑÑÑденаÑа коÑи Ñе Ð¼Ð¾Ð³Ñ ÑпиÑаÑи, могÑÑноÑÑ Ð´Ð° имаÑÑ ÑÑÑденÑе коÑи одлÑÑе да поÑвеÑе непÑним Ñадним вÑеменом оÑÑаÑÑ Ð¾ÑвоÑени. СÑога, на оÑÐ½Ð¾Ð²Ñ Ð¸ÑкÑÑÑава пÑеÑÑÐ¾Ð´Ð½Ð¸Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÐ¸Ñ Ð¿ÑогÑама (ÑÑÑденÑи коÑи Ñаде као наÑÑавниÑи ÑÑедÑе Ñколе или на дÑÑгим поÑловима), пÑедвиÑа Ñе ÑезеÑваÑиÑа 6 мÑеÑÑа за ванÑедне ÑÑÑденÑе.
компеÑенÑиÑе
оÑновни
- ЦÐ11 - ÑиÑÑемаÑÑко ÑазÑмеваÑе поÑа пÑоÑÑаваÑа и овладаваÑе веÑÑинама и меÑодама иÑÑÑаживаÑа коÑи Ñе одноÑе на облаÑÑ.
- ЦÐ12 - СпоÑобноÑÑ Ð´Ð° заÑÑÑдне, дизаÑн или кÑеиÑа, имплеменÑиÑа и ÑÑвоÑиÑи знаÑан пÑоÑÐµÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑа и ÑÑваÑаÑа.
- ЦÐ13 - СпоÑобноÑÑ Ð´Ð° допÑинеÑе ÑиÑеÑÑ Ð³ÑаниÑа знаÑа кÑоз оÑигиналном иÑÑÑаживаÑÑ.
- ЦÐ14 - СпоÑобноÑÑ Ð·Ð° обавÑаÑе кÑиÑиÑÐºÑ Ð°Ð½Ð°Ð»Ð¸Ð·Ñ Ð¸ пÑоÑÐµÐ½Ñ Ð¸ ÑинÑÐµÐ·Ñ Ð½Ð¾Ð²Ð¸Ñ Ð¸ ÑÐ»Ð¾Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸Ð´ÐµÑа.
- ЦÐ15 - СпоÑобноÑÑ Ð´Ð° комÑниÑиÑаÑÑ Ñа академÑке и наÑÑне заÑедниÑе и дÑÑÑÑва Ñ Ñелини о ÑиÑовим ÑÑÑÑÑним облаÑÑима на наÑин и Ñезика коÑи Ñе ÑобиÑаÑено коÑиÑÑе Ñ Ð¼ÐµÑÑнаÑодном наÑÑном заÑедниÑом.
- ЦÐ16 - СпоÑобноÑÑ Ð´Ð° пÑомовиÑÑ, Ñ Ð¾ÐºÐ²Ð¸ÑÑ Ð°ÐºÐ°Ð´ÐµÐ¼Ñког и пÑоÑеÑионалног конÑекÑÑа, наÑÑног, ÑеÑнолоÑког, ÑоÑиÑалног, ÑмеÑниÑке и кÑлÑÑÑне напÑеÑка Ñ Ð´ÑÑÑÑÐ²Ñ Ð·Ð°Ñнованом на знаÑÑ.
ÐеÑÑине и лиÑне веÑÑине
- ЦÐ01 - ÐÑеÑаÑе наÑе конÑекÑÑе Ñ ÐºÐ¾Ñима поÑÑоÑи мало ÑпеÑиÑиÑне инÑоÑмаÑиÑе.
- ЦÐ02 - Финд кÑÑÑÐ½Ð¸Ñ Ð¿Ð¸ÑаÑа коÑе Ñе моÑа одговоÑиÑи да ÑеÑи Ñложен пÑоблем.
- ЦÐ03 - Ðа дизаÑн, кÑеиÑаÑе, ÑазвиÑаÑе и покÑеÑаÑе нове и иноваÑивне пÑоÑекÑе Ñ ÑвоÑÐ¾Ñ ÑÑÑÑÑи.
- ЦÐ04 - Рад Ñ Ð¾Ð¿Ñеми и ÑамоÑÑално Ñ Ð¼ÐµÑÑнаÑодном или мÑлÑидиÑÑиплинаÑни конÑекÑÑÑ.
- ЦÐ05 - инÑегÑиÑе знаÑа, ÑÑковаÑе комплекÑноÑÑ, и ÑоÑмÑлиÑаÑи ÑÑдове Ñа огÑаниÑеним инÑоÑмаÑиÑама.
- ЦÐ06 - ÐÑиÑика и одбÑана инÑелекÑÑÐ°Ð»Ð½Ð¸Ñ ÑеÑеÑа.
дÑÑге веÑÑине
- ЦÐ1 - СпоÑобноÑÑ ÑÑиÑаÑа напÑÐµÐ´Ð½Ð¸Ñ Ð·Ð½Ð°Ñа из облаÑÑи аÑгÑменÑаÑиÑе и логике, ÑилозоÑиÑе Ñезика, ÑилозоÑиÑе наÑке и ÑеÑнологиÑе.
- ЦÐ2 - СпоÑобноÑÑ Ð´Ð¸Ð·Ð°ÑниÑаÑа иÑÑÑаживаÑког пÑоÑекÑа Ñа коÑим Ñе Ñе анализиÑаÑи и кÑиÑиÑки пÑоÑеÑиваÑи доÑадаÑÑи допÑиноÑи и Ñ ÐºÐ¾Ñем Ð¼Ð¾Ð³Ñ Ð¿ÑимиÑениÑи ÑвоÑе знаÑе и меÑодологиÑÑ Ñада.
- ЦÐ3 - СпоÑобноÑÑ Ð´Ð° Ñе напÑави ÑинÑеза Ð½Ð¾Ð²Ð¸Ñ Ð¸ ÑÐ»Ð¾Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸Ð´ÐµÑа коÑе дÑбÑе знаÑÑ Ð¾ конÑекÑÑÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑа Ñ ÐºÐ¾Ñем Ñаде.
- ЦÐ4- СпоÑобноÑÑ Ð¿ÑипÑеме маÑеÑиÑала о ÑопÑÑвеном иÑÑÑаживаÑÑ Ð¸ диÑеминаÑиÑÑ ÑезÑлÑаÑа.
акÑивноÑÑи обÑке
- ÐÑÑÑаживаÑки ÑеминаÑи
- Ðзложбени ÑаÑÑанÑи иÑÑÑаживаÑа
- ÐеÑодолоÑки, ÑпеÑиÑализиÑани или пÑакÑиÑни кÑÑÑеви обÑке
- ÐÐ¾Ð¼Ð¾Ñ Ð½Ð°Ñионалним или меÑÑнаÑодним конÑеÑенÑиÑама
- ÐаÑÑне пÑбликаÑиÑе
- ÐÑÑаÑе Ñ Ð´ÑÑгим иÑÑÑаживаÑким ÑенÑÑима
облаÑÑи иÑÑÑаживаÑа
- ÐиниÑа 1: ÐÑгÑменÑаÑиÑа и логика
- ÐиниÑа 2: ФилозоÑиÑа Ñезика и Ñма
- ÐиниÑа 3: ФилозоÑиÑа наÑке
- ÐиниÑа 4: ÐÑÑÑÑвене наÑке о наÑÑи и ÑеÑнологиÑи
kriterijumi за пÑиÑем
ÐÐ·Ð±Ð¾Ñ Ð¸ пÑиÑем. ÐÑиÑеÑиÑÑми за вÑедноваÑе и надлежни оÑган:
ÐкадемÑки комиÑÐµÑ ÐÐ-а, поÑÑедÑÑвом делегиÑане подкомиÑиÑе, одлÑÑÑÑе о пÑиÑÐµÐ¼Ñ Ñваке од пÑиÑава, Ñколико ÑмаÑÑа да Ñе Ñо одговаÑаÑÑÑе, да ÑаÑпиÑе инÑеÑвÑÑ Ð·Ð° кандидаÑа ÑиÑа Ñе ÑкÑпна пÑоÑÑена изноÑиÑи наÑвиÑе 30% ÑкÑпне пÑоÑене. ÐдлÑка Ñе биÑи доÑÑавÑена заинÑеÑеÑованим ÑÑÑанама да од Ñог ÑÑенÑÑка Ð¸Ñ Ñоковима коÑе одÑеÑÑÑе Ñваки ÑнивеÑзиÑÐµÑ Ð¼Ð¾Ð¶Ðµ ÑоÑмализиÑаÑи ÑÐ¿Ð¸Ñ Ñ ÐÐ.
ÐÑиÑеÑиÑÑми евалÑаÑиÑе апликаÑиÑа биÑе ÑледеÑи:
а) ÐдекваÑноÑÑ Ð½Ð°Ð²Ð¾Ð´Ð½Ð¾Ð³ ÑÑепена ÑпиÑа и пÑоÑека академÑког запиÑа Ñ Ð½Ð°Ð·Ð¸Ð²Ñ (или ÑÑÐµÐ¿ÐµÐ½Ñ ÑÑепена) и магиÑÑаÑÑком ÑÑепенÑ. РазÑме Ñе да ÑÑÑденÑи коÑи долазе или из ÐаÑÑÐµÑ Ð¸Ð· логике и ÑилозоÑиÑе наÑке или од магиÑÑÑа Ñ Ð´ÑÑÑÑвеним ÑÑÑдиÑама наÑке и ÑеÑнологиÑе или од Ð¾Ð½Ð¸Ñ ÐºÐ¾Ñи долазе из дÑÑÐ³Ð¸Ñ ÑÑÑдиÑа на еквиваленÑном нивоÑ, пÑедÑзели ÑÑ ÐºÑÑÑеве коÑи олакÑаваÑÑ Ð°ÑимилаÑиÑа знаÑа и вÑеÑÑина понÑÑÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸Ð· ÐÐ: до 40 бодова
б) пÑоÑеÑионално иÑкÑÑÑво (ÑазвиÑено ÑнÑÑÐ°Ñ Ð¸Ð»Ð¸ ван ÑнивеÑзиÑеÑа, Ñ Ñавним или пÑиваÑним ÑенÑÑима везаним за обÑазоваÑе, иÑÑÑаживаÑе или менаÑменÑ): до 20 бодова
Ñ) поÑÑигнÑÑа кÑÑÑа, пÑиÑÑÑÑвоваÑе на конÑеÑенÑиÑама, боÑавак на дÑÑгим ÑнивеÑзиÑеÑима, иÑд: до 20 бодова
д) ÐокÑменÑовани домен енглеÑког или дÑÑÐ³Ð¸Ñ ÑÑÑÐ°Ð½Ð¸Ñ Ñезика: до 20 бодова
УÑлÑге подÑÑке ÑÑениÑима Ñа поÑебним обÑазовним поÑÑебама:
ÐенеÑално, ÑнивеÑзиÑеÑи инÑегÑиÑани Ñ Ð¾Ð²Ð°Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÐ°Ñ Ð¸Ð¼Ð°ÑÑ ÑÑлÑге подÑÑке ÑÑениÑима. ТакоÑе имаÑÑ Ð¿ÑогÑаме за инÑегÑаÑиÑÑ Ð¾Ñоба Ñа инвалидиÑеÑом и ÑазлиÑиÑÐ¸Ñ ÑлÑжби где Ñе ÑÑди Ñа ÑазлиÑиÑим вÑÑÑама инвалидиÑеÑа ÑавÑеÑÑÑÑ Ð¸ бÑÐ¸Ð½Ñ Ð¾ Ñима.
ÐÑогÑами
- ÐÑожÑе
- УСÐÐ
- УСЦ
- УдЦ
- УнивеÑзиÑÐµÑ Ñ ÐаленÑиÑи
- УÐÐ
У ÑлÑÑаÑевима гдÑе Ñе Ñо пÑикладно, поÑединаÑне пÑилагоÑене кÑÑикÑлаÑне пÑилагодбе биÑе напÑавÑене за Ñваког ÑÑеника.
СÑÑденÑи коÑи ÑÑ Ð¿Ð¾ÑвеÑени пола Ñадног вÑемена:
Режим поÑвеÑеноÑÑи ÑÑеника овом ÐÐ Ñе по могÑÑÑÑÐ²Ñ Ð±Ð¸Ñи пÑно Ñадно вÑеме. ÐеÑÑÑим, нека од понÑÑÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¼ÐµÑÑа Ð¼Ð¾Ð³Ñ Ð±Ð¸Ñи окÑпиÑана од ÑÑÑане ÑÑÑденаÑа коÑи ÑÑ Ð¿ÑизнаÑи као ÑоноÑаÑни ÑадниÑи.
СÑÑденÑи коÑи желе ÑÑÑдиÑаÑи Ð¾Ð²Ð°Ñ ÐРна ÑоноÑаÑни оÑнови моÑаÑÑ Ñе пÑиÑавиÑи на ÐкадемÑки комиÑÐµÑ Ð¿ÑогÑама кад поднеÑÑ Ð¿ÑиÑÐ°Ð²Ñ Ð·Ð° пÑиÑем на Ñега или, када Ñе пÑимÑен, када Ñе пÑиÑÑÑна било коÑа од околноÑÑи ÑкÑÑÑÐµÐ½Ð¸Ñ Ñ ÑиÑ. доле и омогÑÑиÑи пÑизнаваÑе као ванÑÐµÐ´Ð½Ð¸Ñ ÑÑÑденаÑа.
ÐзмеÑÑ Ð¾ÑÑалог, биÑе кÑиÑеÑиÑÑми за ÑÑеÑÑе ванÑÐµÐ´Ð½Ð¸Ñ ÑÑÑденаÑа Ñ Ð¾Ð²Ð¾Ð¼ ÐÐ:
- РадиÑи и докÑменÑоваÑи акÑедиÑаÑиÑÑ Ñадног одноÑа.
- Ðа Ñо ÑÑиÑе ÑÑепен ÑизиÑке, ÑензоÑне или пÑиÑиÑке инвалидноÑÑи коÑи одÑеÑÑÑе поÑÑÐµÐ±Ñ Ð·Ð° наÑÑавком докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа. У овом ÑлÑÑаÑÑ, ÑÑÑÐ´ÐµÐ½Ñ Ð¼Ð¾Ñа докÑменÑоваÑи пÑÐ¸Ð·Ð½Ð°Ñ ÑÑепен инвалидноÑÑи.
- Ðа ÑпÑÐ¾Ð²ÐµÐ´Ñ Ð´ÑÑÐ³Ñ ÑпеÑиÑÐ°Ð»Ð¸Ð·Ð¾Ð²Ð°Ð½Ñ Ð¾Ð±ÑкÑ, на иÑÑом или на неком дÑÑгом ÑнивеÑзиÑеÑÑ, Ñа поÑвеÑеноÑÑÑ Ð·Ð° пола Ñадног вÑемена и да Ð´Ð¾ÐºÐ°Ð¶Ñ ÑÑлов да бÑÐ´Ñ ÑпиÑани или ÑпиÑани Ñ ÑÑÑдиÑе као ванÑедни ÑÑÑденÑ.
- СмаÑÑа Ñе као главни неговаÑÐµÑ Ð¸Ð·Ð´ÑÐ¶Ð°Ð²Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð»Ð¸Ñа и Ñо доказÑÑе подноÑеÑем пÑаÑеÑе докÑменÑаÑиÑе и ÑеÑÑиÑикаÑа издаÑог од надлежног оÑгана за пÑизнаваÑе ÑÑаÑа завиÑноÑÑи.
- ÐмаÑÑе деÑÑ Ð¸Ñпод 3 године ÑÑаÑоÑÑи под ÑиÑовом бÑигом.
- ÐÑдиÑе ÑпоÑÑиÑÑи на виÑоком нивоÑ.
- ÐÑÑваÑиваÑе задаÑака ÑепÑезенÑаÑиÑе ÑÑÑденаÑа.
- ÐÑÑги пÑопиÑно опÑавдани (на пÑимÑеÑ, биÑи жÑÑва Ñодног наÑиÑа, ÑеÑоÑизма иÑд.).
ÐÑепознаваÑе овог ÑÑаÑа моÑа биÑи ÑаÑиÑиковано Ñваке године и имаÑи еÑекÑе до завÑÑеÑка докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа Ñа пÑезенÑаÑиÑом и одбÑаном докÑоÑÑке диÑеÑÑаÑиÑе. Ðез обзиÑа на пÑеÑÑодно наведено, Ñоком ÑазвоÑа ÐÐ, пÑомÑене Ñе Ð¼Ð¾Ð³Ñ ÑÑажиÑи Ñ Ð¼Ð¾Ð´Ð°Ð»Ð¸ÑеÑÑ Ð¿Ð¾ÑвеÑеноÑÑи овим ÑÑÑдиÑама, под ÑÑловом да доÑе до ÑледеÑÐ¸Ñ Ð¾ÐºÐ¾Ð»Ð½Ð¾ÑÑи:
- СÑÑденÑи докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа Ñа поÑвеÑеноÑÑима за пола Ñадног вÑемена коÑи Ñоком ÐÐ-а изгÑби околноÑÑ Ð·Ð° коÑÑ ÑÑ Ð¿ÑизнаÑи и пÑизнаÑи као Ñакви, аÑÑомаÑÑки Ñе поÑÑаÑи ÐÐ ÑÑÑденÑи Ñа пÑном Ñадном поÑвеÑеноÑÑÑ. Ðд Ñог ÑÑенÑÑка Ð¸Ð¼Ð°Ñ Ñе ÑÑи године до пÑезенÑаÑиÑе пÑиÑаве за докÑоÑÑÐºÑ ÑезÑ, под ÑÑловом да ниÑÑ Ð¿ÑоÑли виÑе од двиÑе године под ÑÑловом ванÑедног ÑÑÑденÑа.
- СÑÑденÑи докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа коÑи ÑÑ Ð·Ð°Ð¿Ð¾Ñели докÑоÑÑке ÑÑÑдиÑе на пÑно Ñадно вÑиÑеме дÑжни ÑÑ Ð´Ð° поднеÑÑ Ð·Ð°ÑÑÑев за пола Ñадног вÑемена и иÑпÑÑаваÑÑ Ð±Ð¸Ð»Ð¾ коÑи од гоÑе Ð½Ð°Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð·Ð°ÑÑÑева, они Ñе биÑи доÑÑÑпни од додÑеле наведеног ÑÑаÑа до пÑезенÑаÑиÑе пÑиÑава за докÑоÑÑÐºÑ Ð´Ð¸ÑеÑÑаÑиÑÑ Ð¼Ð°ÐºÑимално вÑемена, коÑа Ñ ÑÑелини, Ñа иÑÑеком вÑемена, не пÑелази 5 година.
O školi
La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Pročitajte više