Doktorat u logitsi i filozofiјi nauke (interuniverzitet)

Opšte

Opis programa

ÐнÑегÑаÑиÑа ÐÐ Ñ ÑÑÑаÑегиÑÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑа и докÑоÑÑке обÑке ÑнивеÑзиÑеÑа: Сви ÑнивеÑзиÑеÑи Ñ ÑвоÑим ÑÑаÑÑÑима и ÑвоÑим ÑÑÑаÑеÑким плановима ÑкÑÑÑÑÑÑ Ð¶ÐµÑÑ Ð´Ð° пÑомовиÑÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑа, оÑновна и пÑимиÑеÑена, кÑоз ÑпеÑиÑиÑне иÑÑÑаживаÑке пÑогÑаме. Ðакле, обÑка иÑÑÑаживаÑа и пÑÐµÐ½Ð¾Ñ Ð·Ð½Ð°Ñа ÑÑ Ð¾Ñнова ÑиÑове наÑÑаве и ÑÑедÑÑава за наÑÑни, ÑеÑниÑки и кÑлÑÑÑни ÑÐ°Ð·Ð²Ð¾Ñ Ð´ÑÑÑÑва. Сви они подÑÑиÑÑ ÑаÑадÑÑ Ñа дÑÑгим ÑнивеÑзиÑеÑима и наÑÑним и кÑлÑÑÑним инÑÑиÑÑÑиÑама, као и ÑÑеÑÑе Ñ Ñавним иÑÑÑаживаÑким плановима.

Тако Ñе Ñ Ð´Ð¾ÐºÑменÑÑ Ð¿Ð¾Ð´ називом "СÑÑаÑегиÑа иÑÑÑаживаÑа и докÑоÑÑке обÑке", ÑÑвоÑен Ñ Ð¡Ð°Ð²ÑеÑÑ ÑпÑавног одбоÑа од 29. ÑебÑÑаÑа 2012. године - пÑема Ð ÐµÐ³Ð¸Ð¾Ð½Ð°Ð»Ð½Ð¾Ñ ÑÑÑаÑегиÑи наÑÑÐ½Ð¸Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑа, ÑеÑнолоÑког ÑазвоÑа и иноваÑиÑа (ÐРÐÐÐ) 2007 # 2013- он иÑÑиÑе да Ñе оÑновна миÑиÑа УнивеÑзиÑеÑа Ñ Ð¡Ð°Ð»Ð°Ð¼Ð°Ð½ÐºÐ¸ пÑомоÑиÑа и кооÑдинаÑиÑа иÑÑÑаживаÑа. Ðакле, обÑка иÑÑÑаживаÑа и пÑÐµÐ½Ð¾Ñ Ð·Ð½Ð°Ñа ÑÑ Ð¾Ñнова ÑиÑове наÑÑаве и ÑÑедÑÑава за наÑÑни, ÑеÑниÑки и кÑлÑÑÑни ÑÐ°Ð·Ð²Ð¾Ñ Ð´ÑÑÑÑва.

УнивеÑÑиÑÐ°Ñ Ð´Ðµ ÐаленÑиа Ñ ÑÑÑаÑеÑком Ð¿Ð»Ð°Ð½Ñ Ð·Ð° 2012-2015., УÑвоÑен од ÑÑÑане ÐиÑеÑа ÑпÑÐ°Ð²Ð½Ð¸Ñ Ð¾Ð´Ð±Ð¾Ñа 30. ÑÑла 2012. године, има за ÑÐ¸Ñ ÑваÑаÑе и ÑÐ°Ð·Ð²Ð¾Ñ ÑаленаÑа и повеÑаÑе пÑодÑкÑивноÑÑи иÑÑÑаживаÑа и иÑÑÑаживаÑÐºÐ¸Ñ ÑеÑÑÑÑа. УнивеÑзиÑÐµÑ Ñ Ð¡Ð°Ð½ÑÑаго де ÐомпоÑÑела Ñ Ñвом ÑÑÑаÑеÑком Ð¿Ð»Ð°Ð½Ñ Ð¿Ð¾ÑвеÑен Ñе "ÑÑаглаÑаваÑÑ ÑпеÑиÑалиÑÑиÑке и конкÑÑенÑне поÑÑдипломÑке понÑде о ÑнивеÑзиÑеÑÑком окÑÑжеÑÑ, наÑионалном и меÑÑнаÑодном, повеÑаваÑÑÑи дÑÑÑÑвени пÑеÑÑиж поÑÑдипломÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа".

ÐокÑоÑÐ°Ñ Ñ Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñи и ÑилозоÑиÑи наÑке Ñе пÑогÑам инÑеÑÑнивеÑÑиÑеÑа УнивеÑзиÑеÑа Саламанка и ÑнивеÑзиÑеÑа РЦоÑÑна, Ðа ÐагÑна, ÐÑанада, СанÑиаго де ЦомпоÑÑела, Ðалладолид и ÐнÑÑиÑÑÑ Ð·Ð° ÑилозоÑиÑÑ ÐиÑег ÑавÑеÑа наÑÑÐ½Ð¸Ñ Ð¸ÑÑÑаживаÑа (ЦСÐЦ) .

Ðедна од ÑÐµÐ³Ð¾Ð²Ð¸Ñ Ð²ÐµÐ»Ð¸ÐºÐ¸Ñ Ð²Ñлина Ñе Ñим од пÑеко 50 иÑÑÑаживаÑа виÑоког нивоа коÑи га инÑегÑиÑÑ, вÑло иÑÑакнÑÑи и веома поÑвеÑен овом ÑзбÑдÑивом меÑÑÑнивеÑзиÑеÑÑком пÑоÑекÑÑ.

Ðегов главни ÑÐ¸Ñ Ñе да обÑÑава виÑоко квалиÑиковане иÑÑÑаживаÑе Ñ Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñи и аÑгÑменÑаÑиÑи, ÑилозоÑиÑи наÑке, ÑилозоÑиÑи Ñезика и дÑÑÑÑвеним ÑÑÑдиÑама наÑке и ÑеÑнологиÑе, ÑпоÑÐ¾Ð±Ð½Ð¸Ñ Ð´Ð° одговоÑе на ÑаÑÑÑÑи ÑоÑиÑални заÑÑеви Ñ Ð¾Ð²Ð¾Ñ Ð¾Ð±Ð»Ð°ÑÑи. То ÑеÑÑ, обÑÑиÑи докÑоÑе Ñ ÑазлиÑиÑим облаÑÑима логике и ÑилозоÑиÑе наÑке и дÑÑÑÑÐ²ÐµÐ½Ð¸Ñ ÑÑÑдиÑа наÑке и ÑеÑнологиÑе коÑи ÑÑ ÑпоÑобни да одговоÑе на ÑаÑÑÑÑÑ ÑоÑиÑÐ°Ð»Ð½Ñ Ð¿Ð¾ÑÑажÑÑ Ð·Ð° инÑоÑмаÑиÑама о наÑÑно-ÑеÑнолоÑким ÑиÑÑемима, ÑиÑовом ÑпÑавÑаÑÑ Ð¸ Ñегов ÑÑиÑÐ°Ñ Ñ ÑазлиÑиÑим дÑÑÑÑвеним, економÑким и полиÑиÑким ÑÑеÑама. ÐÑогÑам Ñе ÑакоÑе пÑоÑиÑÑÑе на Ð°Ð½Ð°Ð»Ð¸Ð·Ñ Ð¾Ð´Ð½Ð¾Ñа измеÑÑ Ñезика и ÑвеÑа, когниÑÐ¸Ð²Ð½Ð¸Ñ Ð¼Ð¾Ð´ÐµÐ»Ð° и ÑиÑÐ¾Ð²Ð¸Ñ Ð¿Ñимена на веÑÑаÑÐºÑ Ð¸Ð½ÑелигенÑиÑÑ, као и пÑоблема Ð²ÐµÐ·Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð·Ð° комÑникаÑиÑÑ, говоÑне ÑадÑе и пÑагмаÑикÑ, знаÑеÑе, инÑенÑионалноÑÑ Ð¸ ÑеоÑиÑе менÑалног пÑедÑÑавÑаÑа, инÑоÑмаÑионе ÑеÑнологиÑе, веÑÑаÑка инÑелигенÑиÑа, ÑеманÑиÑка мÑежа, ÑаÑÑнаÑноÑÑ Ð¸Ñд.

ÐнÑегÑаÑиÑа ÐÐ Ñ Ð¼ÑÐµÐ¶Ñ Ð¸Ð»Ð¸ Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÑ ÑколÑ:

Ðа ÑазлиÑиÑим ÑнивеÑзиÑеÑима Ñ ÐºÐ¾Ñима ÑÑеÑÑвÑÑÑ Ð¿Ð¾ÑÑоÑе веÑÑине коÑе ÑÑ Ð²ÐµÑ ÑÑвоÑене или Ñ Ñази ÑÑваÑаÑа Ñ ÐºÐ¾ÑÐ¾Ñ Ñе биÑи инÑегÑиÑан докÑоÑÑки пÑогÑам. Тако, на пÑимÑеÑ, званиÑни пÑогÑам докÑоÑа за Ð»Ð¾Ð³Ð¸ÐºÑ Ð¸ ÑилозоÑиÑÑ Ð½Ð°Ñке Ñ Ð£Ð¡ÐÐ-Ñ Ð±Ð¸ био инÑегÑиÑан Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÑ ÑÐºÐ¾Ð»Ñ "СÑÑдии СаламанÑини", коÑи Ñе 30. новембÑа 2011. године ÑÑвоÑио УпÑавни ÑавÑÐµÑ Ð£Ð½Ð¸Ð²ÐµÑзиÑеÑа СаламанÑа. У овом докÑменÑÑ ÐокÑоÑÑка Ñкола "СÑÑдии СаламанÑини" деÑиниÑана Ñе као ÑединиÑа коÑÑ Ñе ÑÑвоÑио УнивеÑзиÑÐµÑ Ñ Ð¡Ð°Ð»Ð°Ð¼Ð°Ð½ÐºÐ¸ да оÑганизÑÑе и кооÑдиниÑа акÑивноÑÑи ÑÐ²Ð¸Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÐ¸Ñ Ð¿ÑогÑама коÑи воде до ÑÑиÑаÑа вÑеÑÑина и ÑпоÑобноÑÑи неопÑÐ¾Ð´Ð½Ð¸Ñ Ð·Ð° добиÑаÑе зваÑа ÐокÑÐ¾Ñ Ð½Ð° УнивеÑзиÑеÑÑ Ñ Ð¡Ð°Ð»Ð°Ð¼Ð°Ð½ÐºÐ¸.

ÐÑеÑÑодна иÑкÑÑÑва ÐÐ ÑнивеÑзиÑеÑа Ñа ÑлиÑним каÑакÑеÑиÑÑикама и да ли пÑедлог долази од конвеÑзиÑе докÑоÑа наÑка Ñа нагÑадом за квалиÑÐµÑ Ð¸Ð»Ð¸ да ли има или не помиÑе извÑÑноÑÑ:

Разлог коÑи подÑжава оÑекиваÑа ÐРодноÑи Ñе на ÑиÑÑаÑиÑÑ Ñ Ð¾Ð±Ð»Ð°ÑÑи знаÑа логике и ÑилозоÑиÑе наÑке из коÑе Ñе пÑедлаже докÑоÑаÑ: ÑÑадиÑиÑа пÑизнаÑе извÑÑноÑÑи Ñ ÑпанÑком ÑнивеÑзиÑеÑÑком окÑÑжеÑÑ, Ñа ÑаÑним меÑÑнаÑодним ÑеÑлекÑиÑама.

а) УнивеÑзиÑеÑи коÑи пÑÐµÐ´Ð»Ð°Ð¶Ñ ÐÐ, Ñ Ñелини акÑмÑлиÑаÑÑ Ð¸Ð½ÑегÑиÑÐµÑ ÑемаÑÑÐºÐ¸Ñ Ð¾Ð±Ð»Ð°ÑÑи коÑе Ñине подÑÑÑÑе логике и ÑилозоÑиÑе наÑке, заÑедно Ñа ÑиÑовим биÑним и поÑебним пеÑÑпекÑивама.

б) ÐнÑеÑÑемаÑÑки и меÑодиÑки ÑиÑÑемаÑизовани ÑÑеÑман оÑи овог ÑкÑпа Ñе од ÑÑÑÑинÑког знаÑаÑа за оÑÐ½Ð¾Ð²Ð½Ñ Ð¾Ð±ÑкÑ. Ð¢Ð°Ñ Ð·Ð°Ð´Ð°Ñак моÑа на ÑнивеÑзиÑеÑима коÑи пÑÐµÐ´Ð»Ð°Ð¶Ñ Ð¿ÑепознаÑи обавезно ÑпÑÑиваÑе на ÑпеÑиÑÐ°Ð»Ð¸Ð·Ð¾Ð²Ð°Ð½Ñ ÑоÑмаÑиÑÑ ÑеоÑиÑÑког и пÑакÑиÑног каÑакÑеÑа. Ðз ове пеÑÑпекÑиве, оÑнова поÑенÑиÑÐ°Ð»Ð½Ð¸Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа коÑа Ñе пÑедлаже далеко пÑевазилази заÑÑеве наÑÑале на Ñедном ÑнивеÑзиÑеÑÑ (ÐипломиÑани Ñ Ð¾Ð±Ð»Ð°ÑÑи знаÑа о ÑмеÑноÑÑи и ÑÑманиÑÑиÑким и дÑÑгим дипломама из дÑÑÐ³Ð¸Ñ ÑнивеÑзиÑеÑа, поÑÑдипломÑи коÑи ÑÑ ÑпÑовели или Ñедан од маÑÑÑоÑа коÑи омогÑÑава диÑекÑан пÑиÑÑÑп ÑемÑ, или дÑÑги маÑÑÑÐ¾Ñ ÐºÐ¾Ñи пÑÑжа адекваÑÐ½Ñ Ð¾Ð±ÑкÑ).

ÐÑедложени ÐÐ ÑкÑÑÑÑÑе пÑиÑÐ¾Ð´Ð½Ñ ÑÑанÑÑоÑмаÑиÑÑ Ð¿ÑеÑÑодно ÑпÑÐ¾Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð¸Ñ ÑÑÑдиÑа, а Ñо Ñе докÑоÑÑки пÑогÑам Ñ Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñи и ÑилозоÑиÑи наÑке, званиÑни пÑогÑам коÑи Ñе одобÑен од ÐиниÑÑаÑÑÑва пÑоÑвÑеÑе и наÑке и од ÑазлиÑиÑÐ¸Ñ Ð°ÑÑÐ¾Ð½Ð¾Ð¼Ð½Ð¸Ñ Ð·Ð°ÑедниÑа Ñа ÑÑеÑÑе ÑнивеÑзиÑеÑа СаламанÑа, Ðалладолид, СанÑиаго де ЦомпоÑÑела, РЦоÑÑна, Ðа ÐагÑна и ÐÑÑонома де ÐадÑид и ÐнÑÑиÑÑÑ Ð·Ð° ÑилозоÑиÑÑ Ð¦Ð¡ÐЦ-а. Саид ÐÑогÑам Ñе ÑегÑлиÑан ÐÑаÑевÑким декÑеÑом РÐ1393 / 2007 од 29. окÑобÑа и веÑиÑикован Ñе, Ñ ÑÐºÐ»Ð°Ð´Ñ Ñа ÑезолÑÑиÑом од 8. окÑобÑа 2009. године, ÐенеÑалног ÑекÑеÑаÑиÑаÑа СавÑеÑа ÑнивеÑзиÑеÑÑке кооÑдинаÑиÑе ÐиниÑÑаÑÑÑва пÑоÑвеÑе. ТакоÑе, докÑоÑÑки пÑогÑам одликÑÑе ÐагÑада за квалиÑÐµÑ (2008-09 до 2011-12).

ÐоÑед овог пÑогÑама, ÑкÑÑÑен Ñе и ÐÑогÑам дÑÑÑÑÐ²ÐµÐ½Ð¸Ñ ÑÑÑдиÑа наÑке и ÑеÑнологиÑе пÑи УнивеÑзиÑеÑÑком инÑÑиÑÑÑÑ Ð·Ð° наÑÐºÑ Ð¸ ÑеÑнолоÑке ÑÑÑдиÑе пÑи УнивеÑзиÑеÑÑком инÑÑиÑÑÑÑ Ð·Ð° наÑÐºÑ Ð¸ ÑеÑнолоÑке ÑÑÑдиÑе УСÐÐ-а.

ÐогодноÑÑ Ñегове пÑимене:

а) ÐÑоÑеÑÐ¸Ð¾Ð½Ð°Ð»Ð½Ð¾Ñ Ð¿ÑакÑи дипломаÑа и маÑÑÑоÑа ÑопÑÑе Ñе биÑи поÑÑебан ÑÑÑÑÑÑаÑи, иÑÑÑаживаÑи и ÑÑÑÑÑÑаÑи коÑи ÑÑ Ð¿Ñовели вÑеме и Ñад меÑодиÑно оÑганизовали како би пÑоÑÑили и пÑодÑбили аÑпекÑе и пÑоблеме ÑилозоÑÑког ÑкÑÑÑиваÑа Ñ Ð¿Ð¾Ð´ÑÑÑÑа коÑа Ñе одноÑе на . Ðа кÑаÑÑ, овакав меÑодолоÑки Ñад и ÑеÑлекÑиÑа пÑÑжаÑÑ Ð°Ð»Ð°Ñе за ÑазÑмеваÑе ÑиÑÑаÑиÑе коÑа окÑÑжÑÑе и обликÑÑе ÑазлиÑиÑа пÑоÑеÑионална поÑа Ñ Ð½Ð°Ñем Ñложеном, плÑÑалном и лабиÑинÑном дÑÑÑÑвÑ.

б) ÐÑогÑам Ñе омогÑÑиÑи обÑÑаваÑе докÑоÑа Ñ ÑазлиÑиÑим облаÑÑима логике и ÑилозоÑиÑе наÑке. ÐогодноÑÑ Ð»ÐµÐºÐ°Ñа обÑÑÐµÐ½Ð¸Ñ Ñ Ð¾Ð²Ð¸Ð¼ пиÑаÑима Ñе да Ð¾Ð²Ð°Ñ ÑÑенинг допÑиноÑи ÑазвоÑÑ Ð²Ð¸ÑокообÑÑеног дÑÑÑÑва коÑе Ñе имаÑи виÑоко квалиÑиковане пÑоÑеÑионалÑе да ÑоÑмÑлиÑÑ, анализиÑаÑÑ, ÑазÑмеÑÑ Ð¸ ÑеÑаваÑÑ Ñложене пÑоблеме на ÑоÑиÑÑиÑиÑан наÑин.

ÐÑим Ñога, ови пÑоÑеÑионалÑи Ñе биÑи виÑоко квалиÑиковани за:

  • РеÑаваÑе конÑликаÑа кÑоз ÑаÑÐ¸Ð¾Ð½Ð°Ð»Ð½Ñ Ð´Ð¸ÑкÑÑиÑÑ, поÑÑедоваÑе и кÑлÑÑÑÐ½Ñ ÐºÑиÑикÑ.
  • ÐдговаÑаÑÑ Ð½Ð° Ñве веÑÑ ÑоÑиÑÐ°Ð»Ð½Ñ Ð¿Ð¾ÑÑажÑÑ Ð·Ð° инÑоÑмаÑиÑама о ÑÑнкÑиониÑаÑÑ Ð¸ ÑÑÑÑкÑÑÑи наÑÑно-ÑеÑнолоÑÐºÐ¸Ñ ÑиÑÑема, ÑиÑовом ÑпÑавÑаÑÑ Ð¸ ÑиÑовом ÑÑиÑаÑÑ Ñ ÑазлиÑиÑим дÑÑÑÑвеним, економÑким и полиÑиÑким ÑÑеÑама.
  • Ðнализа одноÑа измеÑÑ Ñезика и ÑвеÑа, когниÑÐ¸Ð²Ð½Ð¸Ñ Ð¼Ð¾Ð´ÐµÐ»Ð° и ÑиÑÐ¾Ð²Ð¸Ñ Ð¿Ñимена на веÑÑаÑÐºÑ Ð¸Ð½ÑелигенÑиÑÑ, као и пÑоблема Ð²ÐµÐ·Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð·Ð° комÑникаÑиÑÑ, говоÑне акÑе и пÑагмаÑике, знаÑеÑе, инÑенÑионалноÑÑ Ð¸ ÑеоÑиÑе менÑалног пÑедÑÑавÑаÑа .
  • УпÑавÑаÑе ÑазлиÑиÑим инÑоÑмаÑионим ÑеÑнологиÑама и ÑиÑовим ÑоÑмалним пÑоблемима ÑазвоÑа: веÑÑаÑка инÑелигенÑиÑа, ÑеманÑиÑки веб, ÑаÑÑнаÑноÑÑ Ð¸Ñд. ÐÑÑо Ñако, за ÑÐ°Ð·Ð²Ð¾Ñ ÐºÐ»Ð°ÑиÑне и неклаÑиÑне логике, Ñене иÑÑоÑиÑе и Ñене ÑилозоÑиÑе.

Ñ) ÐокÑоÑÑки пÑогÑам одговаÑа и поÑÑебама ÑазлиÑиÑÐ¸Ñ ÑнивеÑзиÑеÑа да довÑÑе ÑвоÑÑ Ð¿Ð¾Ð½ÑÐ´Ñ Ð¿Ð¾Ð½Ñди ÑÑениÑима коÑи ÑÑ Ð·Ð°Ð²ÑÑили магиÑÑаÑÑки ÑÑепен, докÑоÑÑке обÑке за ÑÑиÑаÑе докÑоÑаÑа. ÐоÑед Ñога, пÑиÑода пÑогÑама меÑÑÑнивеÑзиÑеÑÑког пÑогÑама оÑигÑÑава да понÑда бÑде донеÑа Ñ Ð¾ÐºÐ²Ð¸ÑÑ Ð¿ÑогÑама Ñа довоÑно кÑиÑиÑном маÑом и енÑиÑеÑом.

СÑÑденÑи Ñа пÑним Ñадним вÑеменом и пола Ñадног вÑемена:

ÐкÑклÑзивна поÑвеÑеноÑÑ Ð¾Ð±Ð¸Ñно Ñе пÑÑжа ÑÑÑденÑима овог докÑоÑÑког пÑогÑама. ÐеÑÑÑим, имаÑÑÑи Ñ Ð²Ð¸Ð´Ñ Ð²ÑÑÑÑ ÑÑÑденаÑа коÑи Ñе Ð¼Ð¾Ð³Ñ ÑпиÑаÑи, могÑÑноÑÑ Ð´Ð° имаÑÑ ÑÑÑденÑе коÑи одлÑÑе да поÑвеÑе непÑним Ñадним вÑеменом оÑÑаÑÑ Ð¾ÑвоÑени. СÑога, на оÑÐ½Ð¾Ð²Ñ Ð¸ÑкÑÑÑава пÑеÑÑÐ¾Ð´Ð½Ð¸Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÑÐºÐ¸Ñ Ð¿ÑогÑама (ÑÑÑденÑи коÑи Ñаде као наÑÑавниÑи ÑÑедÑе Ñколе или на дÑÑгим поÑловима), пÑедвиÑа Ñе ÑезеÑваÑиÑа 6 мÑеÑÑа за ванÑедне ÑÑÑденÑе.

компеÑенÑиÑе

оÑновни

  • ЦÐ11 - ÑиÑÑемаÑÑко ÑазÑмеваÑе поÑа пÑоÑÑаваÑа и овладаваÑе веÑÑинама и меÑодама иÑÑÑаживаÑа коÑи Ñе одноÑе на облаÑÑ.
  • ЦÐ12 - СпоÑобноÑÑ Ð´Ð° заÑÑÑдне, дизаÑн или кÑеиÑа, имплеменÑиÑа и ÑÑвоÑиÑи знаÑан пÑоÑÐµÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑа и ÑÑваÑаÑа.
  • ЦÐ13 - СпоÑобноÑÑ Ð´Ð° допÑинеÑе ÑиÑеÑÑ Ð³ÑаниÑа знаÑа кÑоз оÑигиналном иÑÑÑаживаÑÑ.
  • ЦÐ14 - СпоÑобноÑÑ Ð·Ð° обавÑаÑе кÑиÑиÑÐºÑ Ð°Ð½Ð°Ð»Ð¸Ð·Ñ Ð¸ пÑоÑÐµÐ½Ñ Ð¸ ÑинÑÐµÐ·Ñ Ð½Ð¾Ð²Ð¸Ñ Ð¸ ÑÐ»Ð¾Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸Ð´ÐµÑа.
  • ЦÐ15 - СпоÑобноÑÑ Ð´Ð° комÑниÑиÑаÑÑ Ñа академÑке и наÑÑне заÑедниÑе и дÑÑÑÑва Ñ Ñелини о ÑиÑовим ÑÑÑÑÑним облаÑÑима на наÑин и Ñезика коÑи Ñе ÑобиÑаÑено коÑиÑÑе Ñ Ð¼ÐµÑÑнаÑодном наÑÑном заÑедниÑом.
  • ЦÐ16 - СпоÑобноÑÑ Ð´Ð° пÑомовиÑÑ, Ñ Ð¾ÐºÐ²Ð¸ÑÑ Ð°ÐºÐ°Ð´ÐµÐ¼Ñког и пÑоÑеÑионалног конÑекÑÑа, наÑÑног, ÑеÑнолоÑког, ÑоÑиÑалног, ÑмеÑниÑке и кÑлÑÑÑне напÑеÑка Ñ Ð´ÑÑÑÑÐ²Ñ Ð·Ð°Ñнованом на знаÑÑ.

ÐеÑÑине и лиÑне веÑÑине

  • ЦÐ01 - ÐÑеÑаÑе наÑе конÑекÑÑе Ñ ÐºÐ¾Ñима поÑÑоÑи мало ÑпеÑиÑиÑне инÑоÑмаÑиÑе.
  • ЦÐ02 - Финд кÑÑÑÐ½Ð¸Ñ Ð¿Ð¸ÑаÑа коÑе Ñе моÑа одговоÑиÑи да ÑеÑи Ñложен пÑоблем.
  • ЦÐ03 - Ðа дизаÑн, кÑеиÑаÑе, ÑазвиÑаÑе и покÑеÑаÑе нове и иноваÑивне пÑоÑекÑе Ñ ÑвоÑÐ¾Ñ ÑÑÑÑÑи.
  • ЦÐ04 - Рад Ñ Ð¾Ð¿Ñеми и ÑамоÑÑално Ñ Ð¼ÐµÑÑнаÑодном или мÑлÑидиÑÑиплинаÑни конÑекÑÑÑ.
  • ЦÐ05 - инÑегÑиÑе знаÑа, ÑÑковаÑе комплекÑноÑÑ, и ÑоÑмÑлиÑаÑи ÑÑдове Ñа огÑаниÑеним инÑоÑмаÑиÑама.
  • ЦÐ06 - ÐÑиÑика и одбÑана инÑелекÑÑÐ°Ð»Ð½Ð¸Ñ ÑеÑеÑа.

дÑÑге веÑÑине

  • ЦÐ1 - СпоÑобноÑÑ ÑÑиÑаÑа напÑÐµÐ´Ð½Ð¸Ñ Ð·Ð½Ð°Ñа из облаÑÑи аÑгÑменÑаÑиÑе и логике, ÑилозоÑиÑе Ñезика, ÑилозоÑиÑе наÑке и ÑеÑнологиÑе.
  • ЦÐ2 - СпоÑобноÑÑ Ð´Ð¸Ð·Ð°ÑниÑаÑа иÑÑÑаживаÑког пÑоÑекÑа Ñа коÑим Ñе Ñе анализиÑаÑи и кÑиÑиÑки пÑоÑеÑиваÑи доÑадаÑÑи допÑиноÑи и Ñ ÐºÐ¾Ñем Ð¼Ð¾Ð³Ñ Ð¿ÑимиÑениÑи ÑвоÑе знаÑе и меÑодологиÑÑ Ñада.
  • ЦÐ3 - СпоÑобноÑÑ Ð´Ð° Ñе напÑави ÑинÑеза Ð½Ð¾Ð²Ð¸Ñ Ð¸ ÑÐ»Ð¾Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸Ð´ÐµÑа коÑе дÑбÑе знаÑÑ Ð¾ конÑекÑÑÑ Ð¸ÑÑÑаживаÑа Ñ ÐºÐ¾Ñем Ñаде.
  • ЦÐ4- СпоÑобноÑÑ Ð¿ÑипÑеме маÑеÑиÑала о ÑопÑÑвеном иÑÑÑаживаÑÑ Ð¸ диÑеминаÑиÑÑ ÑезÑлÑаÑа.

акÑивноÑÑи обÑке

  • ÐÑÑÑаживаÑки ÑеминаÑи
  • Ðзложбени ÑаÑÑанÑи иÑÑÑаживаÑа
  • ÐеÑодолоÑки, ÑпеÑиÑализиÑани или пÑакÑиÑни кÑÑÑеви обÑке
  • ÐÐ¾Ð¼Ð¾Ñ Ð½Ð°Ñионалним или меÑÑнаÑодним конÑеÑенÑиÑама
  • ÐаÑÑне пÑбликаÑиÑе
  • ÐÑÑаÑе Ñ Ð´ÑÑгим иÑÑÑаживаÑким ÑенÑÑима

облаÑÑи иÑÑÑаживаÑа

  • ÐиниÑа 1: ÐÑгÑменÑаÑиÑа и логика
  • ÐиниÑа 2: ФилозоÑиÑа Ñезика и Ñма
  • ÐиниÑа 3: ФилозоÑиÑа наÑке
  • ÐиниÑа 4: ÐÑÑÑÑвене наÑке о наÑÑи и ÑеÑнологиÑи

kriterijumi за пÑиÑем

ÐÐ·Ð±Ð¾Ñ Ð¸ пÑиÑем. ÐÑиÑеÑиÑÑми за вÑедноваÑе и надлежни оÑган:

ÐкадемÑки комиÑÐµÑ ÐÐ-а, поÑÑедÑÑвом делегиÑане подкомиÑиÑе, одлÑÑÑÑе о пÑиÑÐµÐ¼Ñ Ñваке од пÑиÑава, Ñколико ÑмаÑÑа да Ñе Ñо одговаÑаÑÑÑе, да ÑаÑпиÑе инÑеÑвÑÑ Ð·Ð° кандидаÑа ÑиÑа Ñе ÑкÑпна пÑоÑÑена изноÑиÑи наÑвиÑе 30% ÑкÑпне пÑоÑене. ÐдлÑка Ñе биÑи доÑÑавÑена заинÑеÑеÑованим ÑÑÑанама да од Ñог ÑÑенÑÑка Ð¸Ñ Ñоковима коÑе одÑеÑÑÑе Ñваки ÑнивеÑзиÑÐµÑ Ð¼Ð¾Ð¶Ðµ ÑоÑмализиÑаÑи ÑÐ¿Ð¸Ñ Ñ ÐÐ.

ÐÑиÑеÑиÑÑми евалÑаÑиÑе апликаÑиÑа биÑе ÑледеÑи:

а) ÐдекваÑноÑÑ Ð½Ð°Ð²Ð¾Ð´Ð½Ð¾Ð³ ÑÑепена ÑпиÑа и пÑоÑека академÑког запиÑа Ñ Ð½Ð°Ð·Ð¸Ð²Ñ (или ÑÑÐµÐ¿ÐµÐ½Ñ ÑÑепена) и магиÑÑаÑÑком ÑÑепенÑ. РазÑме Ñе да ÑÑÑденÑи коÑи долазе или из ÐаÑÑÐµÑ Ð¸Ð· логике и ÑилозоÑиÑе наÑке или од магиÑÑÑа Ñ Ð´ÑÑÑÑвеним ÑÑÑдиÑама наÑке и ÑеÑнологиÑе или од Ð¾Ð½Ð¸Ñ ÐºÐ¾Ñи долазе из дÑÑÐ³Ð¸Ñ ÑÑÑдиÑа на еквиваленÑном нивоÑ, пÑедÑзели ÑÑ ÐºÑÑÑеве коÑи олакÑаваÑÑ Ð°ÑимилаÑиÑа знаÑа и вÑеÑÑина понÑÑÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸Ð· ÐÐ: до 40 бодова

б) пÑоÑеÑионално иÑкÑÑÑво (ÑазвиÑено ÑнÑÑÐ°Ñ Ð¸Ð»Ð¸ ван ÑнивеÑзиÑеÑа, Ñ Ñавним или пÑиваÑним ÑенÑÑима везаним за обÑазоваÑе, иÑÑÑаживаÑе или менаÑменÑ): до 20 бодова

Ñ) поÑÑигнÑÑа кÑÑÑа, пÑиÑÑÑÑвоваÑе на конÑеÑенÑиÑама, боÑавак на дÑÑгим ÑнивеÑзиÑеÑима, иÑд: до 20 бодова

д) ÐокÑменÑовани домен енглеÑког или дÑÑÐ³Ð¸Ñ ÑÑÑÐ°Ð½Ð¸Ñ Ñезика: до 20 бодова

УÑлÑге подÑÑке ÑÑениÑима Ñа поÑебним обÑазовним поÑÑебама:

ÐенеÑално, ÑнивеÑзиÑеÑи инÑегÑиÑани Ñ Ð¾Ð²Ð°Ñ Ð´Ð¾ÐºÑоÑÐ°Ñ Ð¸Ð¼Ð°ÑÑ ÑÑлÑге подÑÑке ÑÑениÑима. ТакоÑе имаÑÑ Ð¿ÑогÑаме за инÑегÑаÑиÑÑ Ð¾Ñоба Ñа инвалидиÑеÑом и ÑазлиÑиÑÐ¸Ñ ÑлÑжби где Ñе ÑÑди Ñа ÑазлиÑиÑим вÑÑÑама инвалидиÑеÑа ÑавÑеÑÑÑÑ Ð¸ бÑÐ¸Ð½Ñ Ð¾ Ñима.

ÐÑогÑами

  • ÐÑожÑе
  • УСÐÐ
  • УСЦ
  • УдЦ
  • УнивеÑзиÑÐµÑ Ñ ÐаленÑиÑи
  • УÐÐ

У ÑлÑÑаÑевима гдÑе Ñе Ñо пÑикладно, поÑединаÑне пÑилагоÑене кÑÑикÑлаÑне пÑилагодбе биÑе напÑавÑене за Ñваког ÑÑеника.

СÑÑденÑи коÑи ÑÑ Ð¿Ð¾ÑвеÑени пола Ñадног вÑемена:

Режим поÑвеÑеноÑÑи ÑÑеника овом ÐÐ Ñе по могÑÑÑÑÐ²Ñ Ð±Ð¸Ñи пÑно Ñадно вÑеме. ÐеÑÑÑим, нека од понÑÑÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¼ÐµÑÑа Ð¼Ð¾Ð³Ñ Ð±Ð¸Ñи окÑпиÑана од ÑÑÑане ÑÑÑденаÑа коÑи ÑÑ Ð¿ÑизнаÑи као ÑоноÑаÑни ÑадниÑи.

СÑÑденÑи коÑи желе ÑÑÑдиÑаÑи Ð¾Ð²Ð°Ñ ÐРна ÑоноÑаÑни оÑнови моÑаÑÑ Ñе пÑиÑавиÑи на ÐкадемÑки комиÑÐµÑ Ð¿ÑогÑама кад поднеÑÑ Ð¿ÑиÑÐ°Ð²Ñ Ð·Ð° пÑиÑем на Ñега или, када Ñе пÑимÑен, када Ñе пÑиÑÑÑна било коÑа од околноÑÑи ÑкÑÑÑÐµÐ½Ð¸Ñ Ñ ÑиÑ. доле и омогÑÑиÑи пÑизнаваÑе као ванÑÐµÐ´Ð½Ð¸Ñ ÑÑÑденаÑа.

ÐзмеÑÑ Ð¾ÑÑалог, биÑе кÑиÑеÑиÑÑми за ÑÑеÑÑе ванÑÐµÐ´Ð½Ð¸Ñ ÑÑÑденаÑа Ñ Ð¾Ð²Ð¾Ð¼ ÐÐ:

  1. РадиÑи и докÑменÑоваÑи акÑедиÑаÑиÑÑ Ñадног одноÑа.
  2. Ðа Ñо ÑÑиÑе ÑÑепен ÑизиÑке, ÑензоÑне или пÑиÑиÑке инвалидноÑÑи коÑи одÑеÑÑÑе поÑÑÐµÐ±Ñ Ð·Ð° наÑÑавком докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа. У овом ÑлÑÑаÑÑ, ÑÑÑÐ´ÐµÐ½Ñ Ð¼Ð¾Ñа докÑменÑоваÑи пÑÐ¸Ð·Ð½Ð°Ñ ÑÑепен инвалидноÑÑи.
  3. Ðа ÑпÑÐ¾Ð²ÐµÐ´Ñ Ð´ÑÑÐ³Ñ ÑпеÑиÑÐ°Ð»Ð¸Ð·Ð¾Ð²Ð°Ð½Ñ Ð¾Ð±ÑкÑ, на иÑÑом или на неком дÑÑгом ÑнивеÑзиÑеÑÑ, Ñа поÑвеÑеноÑÑÑ Ð·Ð° пола Ñадног вÑемена и да Ð´Ð¾ÐºÐ°Ð¶Ñ ÑÑлов да бÑÐ´Ñ ÑпиÑани или ÑпиÑани Ñ ÑÑÑдиÑе као ванÑедни ÑÑÑденÑ.
  4. СмаÑÑа Ñе као главни неговаÑÐµÑ Ð¸Ð·Ð´ÑÐ¶Ð°Ð²Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð»Ð¸Ñа и Ñо доказÑÑе подноÑеÑем пÑаÑеÑе докÑменÑаÑиÑе и ÑеÑÑиÑикаÑа издаÑог од надлежног оÑгана за пÑизнаваÑе ÑÑаÑа завиÑноÑÑи.
  5. ÐмаÑÑе деÑÑ Ð¸Ñпод 3 године ÑÑаÑоÑÑи под ÑиÑовом бÑигом.
  6. ÐÑдиÑе ÑпоÑÑиÑÑи на виÑоком нивоÑ.
  7. ÐÑÑваÑиваÑе задаÑака ÑепÑезенÑаÑиÑе ÑÑÑденаÑа.
  8. ÐÑÑги пÑопиÑно опÑавдани (на пÑимÑеÑ, биÑи жÑÑва Ñодног наÑиÑа, ÑеÑоÑизма иÑд.).

ÐÑепознаваÑе овог ÑÑаÑа моÑа биÑи ÑаÑиÑиковано Ñваке године и имаÑи еÑекÑе до завÑÑеÑка докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа Ñа пÑезенÑаÑиÑом и одбÑаном докÑоÑÑке диÑеÑÑаÑиÑе. Ðез обзиÑа на пÑеÑÑодно наведено, Ñоком ÑазвоÑа ÐÐ, пÑомÑене Ñе Ð¼Ð¾Ð³Ñ ÑÑажиÑи Ñ Ð¼Ð¾Ð´Ð°Ð»Ð¸ÑеÑÑ Ð¿Ð¾ÑвеÑеноÑÑи овим ÑÑÑдиÑама, под ÑÑловом да доÑе до ÑледеÑÐ¸Ñ Ð¾ÐºÐ¾Ð»Ð½Ð¾ÑÑи:

  • СÑÑденÑи докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа Ñа поÑвеÑеноÑÑима за пола Ñадног вÑемена коÑи Ñоком ÐÐ-а изгÑби околноÑÑ Ð·Ð° коÑÑ ÑÑ Ð¿ÑизнаÑи и пÑизнаÑи као Ñакви, аÑÑомаÑÑки Ñе поÑÑаÑи ÐÐ ÑÑÑденÑи Ñа пÑном Ñадном поÑвеÑеноÑÑÑ. Ðд Ñог ÑÑенÑÑка Ð¸Ð¼Ð°Ñ Ñе ÑÑи године до пÑезенÑаÑиÑе пÑиÑаве за докÑоÑÑÐºÑ ÑезÑ, под ÑÑловом да ниÑÑ Ð¿ÑоÑли виÑе од двиÑе године под ÑÑловом ванÑедног ÑÑÑденÑа.
  • СÑÑденÑи докÑоÑÑÐºÐ¸Ñ ÑÑÑдиÑа коÑи ÑÑ Ð·Ð°Ð¿Ð¾Ñели докÑоÑÑке ÑÑÑдиÑе на пÑно Ñадно вÑиÑеме дÑжни ÑÑ Ð´Ð° поднеÑÑ Ð·Ð°ÑÑÑев за пола Ñадног вÑемена и иÑпÑÑаваÑÑ Ð±Ð¸Ð»Ð¾ коÑи од гоÑе Ð½Ð°Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð·Ð°ÑÑÑева, они Ñе биÑи доÑÑÑпни од додÑеле наведеног ÑÑаÑа до пÑезенÑаÑиÑе пÑиÑава за докÑоÑÑÐºÑ Ð´Ð¸ÑеÑÑаÑиÑÑ Ð¼Ð°ÐºÑимално вÑемена, коÑа Ñ ÑÑелини, Ñа иÑÑеком вÑемена, не пÑелази 5 година.
Poslednji put ažurirano Decembar 2019

O školi

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Pročitajte više

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Pročitajte manje
Santa Tsruz de Tenerife