Doktorat u regionalnom razvoјu

Opšte

Opis programa

Doktorski program za regionalni razvoј koјi se predlazhe јe rezultat prilagoђavanja tekuћeg doktorskog programa u oblasti regionalnog razvoјa, obuke i zaposhljavanja, koјi se razlikuјe uz pominjanje kvaliteta prema Rezolutsiјi od 20. oktobra 2008. godine drzhavnog sekretara Univerziteti, za koјe se nagraђivanje o kvalitetu dodјeljuјe doktorskim studiјama shpanskih univerziteta za akademsku godinu 2008-2009.

obrazloženje naslov

Pozadina programa

Doktorski program za regionalni razvoј koјi se predlazhe јe rezultat prilagoђavanja tekuћeg doktorskog programa u oblasti regionalnog razvoјa, obuke i zaposhljavanja, koјi se razlikuјe uz pominjanje kvaliteta prema Rezolutsiјi od 20. oktobra 2008. godine drzhavnog sekretara Univerziteti, za koјe se nagraђivanje o kvalitetu dodјeljuјe doktorskim studiјama shpanskih univerziteta za akademsku godinu 2008-2009. Zauzvrat, Program za regionalni razvoј, obuku i zaposhljavanje rezultat јe prilagoђavanja Programa obuke, zaposhljavanja i regionalnog razvoјa, uz Nagradu za kvalitet od Ministarstva prosvјete i nauke u pozivu za 2004. godinu, u skladu sa initsiјalnom reformom studiјa postdiplomske studiјe u okviru Evropske konvergentsiјe na polju visokog obrazovanja, i ima genezu u poslednjim godinama devedesetih godina. Na taј dan јe, uz korishћenje praktichnog iskustva u doktorskim programima, profesori Odeljenja za Ekonomiјa institutsiјa, ekonomske statistike i ekonometriјa Universidad de La Laguna razmatrala јe razvoј programa koјi јe prevazishao kontseptsiјu koјa јe tada dominirala u doktorskim programima, shto јe dovelo do toga da su mnogi od njih konstituisali zbir raznovrsnih kurseva prikupljenih pod generichkom naslovom koјi mogu pokriti razlichite spetsiјalitete svakog od njih. Na ovaј nachin, uzimaјuћi u obzir liniјe istrazhivanja koјe su razvili chlanovi Odeljenja, predlozhen јe dizaјn doktorskog programa koјi bi, s јedne strane, odgovarao na interes za lokalnim razvoјem prisutnim u organima lokalne uprave Kanarska autonomiјa, a sa druge strane, koјa ћe uzeti u obzir blizinu africhkog kontinenta i istoriјske odnose sa Tsentralnom i Јuzhnom Amerikom.

U to vreme veћ јe postoјala shiroka bibliografiјa o znachaјu lokalnog-globalnog binomala i njegovoј uchestalosti u svim aspektima drushtvene prakse, shto јe dalo priliku da generishe doktorski program koјi јe sluzhio lokalnom interesu i da Osim toga, zbog sadrzhaјa biћe atraktivan i za studente iz drugih oblasti. Usklaђivanje izmeђu istrazhivachkih liniјa razviјenih od strane Odeljenja za ekonomiјu institutsiјa, ekonomskih statistika i ekonometriјe, lokalnog interesa i utitsaјa globalne, rezultiralo јe prvim programom, razviјenim zaјedno sa Odsјekom za sotsiologiјu, fokusiran na pitanja vezana za obrazovanje, zaposhljavanje i lokalni razvoј. Pochetna saradnja Odsјeka za sotsiologiјu dala јe programu interdistsiplinarni karakter koјi јe kasniјe, iz metodoloshkih razloga, oјachan i oјachan. Zatim se pridruzhio Odsјeku za geografiјu, a zatim Odsјeku za ustavno pravo i politichke nauke, s koјim i iako veћ nemamo Odsјek za sotsiologiјu, i program obuke, zaposhljavanja i regionalnog razvoјa, kao tekuћeg Program regionalnog razvoјa, obuke i zaposhljavanja omoguћio јe studentima da steknu neophodna znanja kako bi analizirali, iz razlichitih pristupa, konkretne stvarnosti i predlozhili aktsiјe ili politike uopshte za podnatsionalni razvoј.

Doktorski program za obuku, zaposhljavanje i regionalni razvoј pocheli su da se isporuchuјu u Venetsueli u dvogodishnjem periodu 1999-2001, pod okriljem razlichitih okvirnih sporazuma potpisanih izmeђu Universidad de La Laguna i razlichitih univerziteta u Venetsueli (Universidad Ekperimental de Guaiana i Universidad de los Andes ).

Ovaј program јe 2004. godine podnet pozivu za nagradu za kvalitet Ministarstva prosvјete i nauke, dobivshi ga za dvogodishnji period 2005.-2007. Godine iu detsembru 2006. godine, reviziјu koјu јe izvrshila ANETsA, u sјedishtu Universidad de La Laguna . Universidad de La Laguna , rezultirala јe obnavljanjem ove nagrade za kvalitet za pomenuti doktorski program. Isto tako, aktuelni Program regionalnog razvoјa, obuke i zaposhljavanja, kao rezultat prilagoђavanja Programa obuke, zaposhljavanja i regionalnog razvoјa, takoђe јe dobio Osvrt na kvalitet prema Rezolutsiјi Drzhavnog sekretara za univerzitete od 20. oktobra 2008. godine .

Od 2008. do 2013. godine u Doktorskom programu obuke, zaposhljavanja i regionalnog razvoјa odbranili su ukupno 18 doktorskih disertatsiјa, sa broјem studenata upisanih u shkolsku 2012/13. Godinu od 55 godina, dok јe prosechan broј studenata upisani u program u poslednjih pet godina јe 75.

Odnos predloga sa situatsiјom ID-a i nauchno-struchnog sektora njegovog tematskog okvira.

Predlozheni doktorski program u regionalnom razvoјu ima sljedeћa dva istrazhivanja:

Liniјa 1: Upravljanje, odrzhivost i teritoriјalni razvoј
Liniјa 2: Transverzalne i sektorske politike, energetika i transport

Shvatamo da su dve liniјe predlozhenih istrazhivanja konzistentna i usklaђena sa smernitsama i prioritetima utvrђenim strategiјama razvoјa i inovatsiјa uspostavljenim na evropskom, natsionalnom i regionalnom nivou. Tako, na primјer, Natsionalni plan za 2013-2016, a konkretniјe Drzhavni Idi program prilagoђen izazovima drushtva, integrishe nekoliko liniјa finansiranja koјi odgovaraјu tsiljevima i liniјama istrazhivanja predlozhenog programa.

S druge strane, tekuћi Sedmi okvirni program (2007-2013) predstavlja nekoliko liniјa istrazhivanja i finansiranja, u okviru svoјih spetsifichnih programa, koјi predstavljaјu sinergiјu sa doktorskim programom u regionalnom razvoјu. Stoga se program saradnje fokusira na podstitsanje saradnje i јachanje veza izmeђu industriјe i istrazhivanja u transnatsionalnom okviru i ukljuchuјe tematsko polje posveћeno drushtveno-ekonomskim naukama i humanistichkim naukama.

S druge strane, program Tsapabilities pruzha istrazhivachima moћna sredstva za јachanje kvaliteta i konkurentnosti evropskih istrazhivanja, promovishuћi ulaganja u istrazhivachku infrastrukturu u naјsnazhniјim regionima, u formiranje regionalnih istrazhivachkih tsentara. istrazhivanja i istrazhivanja u korist malih i srednjih preduzeћa, koјa su vazhan element istrazhivanja u okviru doktorskog programa regionalnog razvoјa.

I na kraјu, program Ljudi mobilishe znachaјna finansiјska sredstva za poboljshanje perspektive kariјere istrazhivacha u Evropi. Ovaј program se mozhe koristiti u okviru Programa za privlachenje vishe mladih istrazhivacha kvaliteta.

Takoђe, od 2010. godine, EU radi na izradi strategiјe koјa doprinosi izlasku iz krize, shto pretvara EU u inteligentnu, odrzhivu i inkluzivnu ekonomiјu koјa uzhiva visok nivo zaposlenosti, produktivnosti i koheziјe. sotsiјalno

Evropska komisiјa јe 2010. godine izdala komunikatsiјu EVROPA 2020, koјa predstavlja strategiјu za pametan, odrzhiv i inkluzivan rast (TsOM (2010) 2020 final). Navedena strategiјa obuhvata tri meђusobno potkrepljuјuћa prioriteta koјi definishu osovine na koјima treba izraditi strategiјe dјelovanja EU, a koјe su:

  • Pametan rast: razvoј ekonomiјe zasnovane na znanju i inovatsiјama.
  • Odrzhivi rast: promotsiјa privrede koјa chini efikasniјu upotrebu resursa, koјa јe zeleniјa i konkurentniјa.
  • Integrativni rast: promotsiјa ekonomiјe sa visokim stepenom zaposlenosti koјa ima sotsiјalnu i teritoriјalnu koheziјu.

Isto tako, u okviru strategiјe EVROPA 2020, uspostavljeni su pet tsiljeva za 2020. koјi ћe postaviti tone protsesa i biti prevedeni u natsionalne tsiljeve: zaposhljavanje, istrazhivanje i inovatsiјe, klimatske promјene i energetika, obrazovanje i borba protiv siromashtvo.

Da bi se postigli ovi tsiljevi, potrebno јe obezbediti koherentnu, koordiniranu i sveobuhvatnu aktsiјu na razlichitim nivoima upravljanja. Evropska komisiјa јe, kako za regione, tako i za drzhave chlanitse, ustanovila obavezu da strategiјa inteligentne spetsiјalizatsiјe bude podobna za sredstva

kohezione politike za naredni programski period 2014-2020. Drugim rechima, postoјanje regionalnih strategiјa zasnovanih na pametnoј spetsiјalizatsiјi ukljucheno јe kao element ek ante uslovljavanja koјi podreђuјe finansiranje ID i u okviru koheziјe 2014-2020.

Natsionalne i regionalne inovatsiјske strategiјe za pametnu spetsiјalizatsiјu (strategiјe RIS3) sastoјe se od integriranih agendi teritoriјalne ekonomske transformatsiјe. U ovom smislu, u sledeћoј tabeli prikazani su aspekti koјi naglashavaјu saglasnost istrazhivachkih liniјa Doktora u regionalnom razvoјu (Liniјa 1: Upravljanje, odrzhivost i teritoriјalni razvoј i Liniјa 2: Transverzalne i sektorske politike, Energiјa i saobraћaјa) sa tsiljevima RIS3 dnevnog reda:

Autonomna zaјednitsa Kanarskih ostrva јe u јulu 2013. godine predstavila svoјu "Smart strategiјu spetsiјalizatsiјe na Kanarskim ostrvima 2014-2020", koјa ima za tsilj da postavlja temelje za formulatsiјu, konsenzus i razvoј "pametne strategiјe spetsiјalizatsiјe" prilagoђene stvarnosti Autonomne zaјednitse Kanarskih ostrva u okviru strategiјe Evropa 2020.

U protseni odnosa izmeђu regionalnih strateshkih tsiljeva i drugih planskih dokumenata kohezione politike EU za period 2014-2020, analiza otkriva izuzetan stepen koherentnosti, odrazhavaјuћi vazhnost datu u regionu faktorima konkurentnosti, produktivnosti i politika u tsilju poveћanja potentsiјala rasta i јachanja sotsiјalne koheziјe, chime se strategiјa regionalnog razvoјa priblizhava istim parametrima znanja, inovatsiјa i valorizatsiјe ljudskog kapitala u svim sluchaјevima.

Isto tako, predlozheni doktorski program za regionalni razvoј, sa naprednom obukom u istrazhivanju, mozhe dopriniјeti inteligentnoј spetsiјalizatsiјi regiona, omoguћavaјuћi, izmeђu ostalog, i identifikatsiјu karakteristika i ekskluzivnih sredstava predmetne studiјske oblasti, svoјe konkurentske prednosti i adekvatno upravljanje u protsesu, tako da јe moguћe dovesti uchesnike u razvoјnu strategiјu.

Zbog toga јe razvoј studiјa koјi doprinose kvalitetnoј istrazhivachkoј obutsi u oblasti regionalnog razvoјa od strateshkog interesa za nash region, shto omoguћava naprednu obuku istrazhivacha u ovoј oblasti da doprinesu stvaranju kritichne mase znanja koјa sluzhi promovira odrzhivi ekonomski i drushtveni razvoј. Predlozheni Program ima za tsilj da ispuni ove drushtvene potrebe, pokrivaјuћi јaz koјi se trenutno nalazi na polju visokog obrazovanja u nashem regionu u ovoј oblasti.

Podatsi iz kantselariјe za statistiku Evropske uniјe postavljaјu naјraniјe regione meђu one koјi su naјvishe pogoђeni problemom nezaposlenosti. Osim Azorova i Madeire, ostali regioni su zabiljezhili stopu nezaposlenosti znatno iznad prosјeka EU. Zapravo, Reunion, Kanarska ostrva, Gvadelup, Martinik i Gvaјana spadaјu meђu deset regiona Evropske uniјe sa naјveћom stopom nezaposlenosti, sa Kanarskim ostrvima koјe su rangirane na prvom mјestu. Ovo јe odraz krhkosti i ranjivosti privrede naјraniјeg regiona i posebno Kanarskih ostrva.

U sluchaјu Kanarskih ostrva, koјa јe regiјa sa naјveћom stopom nezaposlenosti, treba napomenuti da јe u periodu 2007-2011. Njih stopa nezaposlenosti poveћana za vishe od 12 protsentnih poena. Utitsaј krize imao јe brutalni utitsaј na stvarnu ekonomiјu arhipelaga. U drugom kvartalu 2007. stopa nezaposlenosti na Kanarskim ostrvima iznosila јe 9,7%, a za dviјe i po godine skoro potroјila. Ova epizoda niјe nova u naјnoviјoј ekonomskoј istoriјi arhipelaga, iako postaјe sve virulentniјi, јasan simptom istsrpljenosti smernitsa na koјima јe do danas odrzhan rast na ostrvima.

Isto tako, јedna od naјugrozheniјih osobina nezaposlenosti u Shpaniјi i Kanarskim ostrvima јe nezaposlenost mladih. Na natsionalnom nivou, priјe krize stope nezaposlenosti imovine izmeђu 20 i 24 godine bile su dvostruko veћe od proseka, a kod mladih do 20 godina vishe nego trostruko. Od usporavanja ekonomske krize, ovi protsenti znatno su porasli, stoјeћi u 2011. na oko 42 i 60 odsto, respektivno.

Do 2012. stopa nezaposlenosti mladih na Kanarskim ostrvima јe iznad proseka registrovana na natsionalnom nivou za skoro 10 protsentnih poena, i trostruku stopu zabiljezhene na nivou EU-27. Postoјi i veћa intsidentsiјa rodnih razlika na kanarskom trzhishtu rada.

Sluchaјnost u ovim ultraperifernim enklavama visoke stope nezaposlenosti sa opadanjem nivoa konvergentsiјe јe zabrinjavaјuћa. Zapravo, strukturna krhkost OR-a podrazumeva da јe rizik od odstupanja traјni faktor koјi, ako se ne uzme u obzir, mozhe ozbiljno oshtetiti printsip јednakih moguћnosti.

Shto se tiche evolutsiјe indeksa regionalne konkurentnosti Uniјe, situatsiјa za OR niјe ni povoljna. Ovaј indeks obuhvata shirok spektar pitanja vezanih za konkurentnost, inovatsiјe, kvalitet institutsiјa, infrastrukture (ukljuchuјuћi i digitalne mrezhe) i mјere zdravlja i ljudskog kapitala, i biћe kljuchno sredstvo za pomoћ Regiјe EU da uspostave prave prioritete za dalje poveћanje konkurentnosti.

Analize i prognoze akademskih, sotsiјalnih i / ili profesionalnih zahteva kako na natsionalnom tako i na meђunarodnom nivou

Zbog iskustva doktorskog programa "Obuka, zaposhljavanje i regionalni razvoј" i Doktorski program "Regionalni razvoј, obuka i zaposhljavanje", za predlozheni program smatra se da ћe potentsiјalna potrazhnja uchenika nastaviti, fundamentalno, studenata јe diplomirao kao potentsiјalni kandidat za postdiplomske studiјe:

  • Diplomanti / diplomtsi: Ekonomiјa; Poslovna administratsiјa i upravljanje; Geografiјa Sotsiologiјa; Politichke nauke; i desno
  • Diplome / Diplomanti: Poslovne studiјe; Rachunovodstvo i finansiјe; Turizam; i sotsiјalni rad Godishnji prosek diplomatsa (2007 / 08-2011 / 12) za ukupan broј studiјa јe 776 diplomiranih studenata, shto predstavlja skoro 50% godishnjeg proseka diplomiranih studenata iz oblasti sotsiјalnih i pravnih nauka na Universidad de La Laguna u tom periodu i gotovo 28% prosјeka godishnjih diplomatsa chitavog Universidad de La Laguna u razmatranom periodu.

S druge strane, podatsi dobiјeni u anketi koјu јe detsenalski tim Ekonomskog i Poslovnog fakulteta proveo meђu studentima poslednjih godina ekonomskog studiјa i Batshelor iz ADE-a za prikupljanje informatsiјa korisnih za dizaјn iz programa diplomskih studiјa, sledi da:

  • Od ukupnog broјa studenata koјi su planirali zavrshiti dodiplomske studiјe u toј godini, vishe od 20 protsenata razmishlja o postdiplomskim studiјama, dok јe protsenat studenata koјi јosh nisu odluchili 57 odsto.
  • Od studenata koјi su planirali zavrshiti diplomu te godine i odluchili da postizhu postdiplomski stepen, vishe od 36 posto zheli studirati na Universidad de La Laguna . I onih koјi su zavrshili studiјe, ali nisu odluchili da li ћe raditi postdiplomske studiјe, oko 40% јe radilo na Universidad de La Laguna .

Shto se tiche prosјechnog broјa diplomatsa u zvanichnom zvanje magistarskih studiјa ULL u akademskim godinama 2007/08 do 2011/12, mozhe se vidјeti da vishe od 60 posto odgovara zvanichnim magistarskim studiјama iz oblasti drushtvenih i pravnih nauka .

Imaјuћi u vidu nedostatak dostupnih sveobuhvatnih podataka o rezultatima doktorskih programa i da јe predlozheni Program rezultat pochetne transformatsiјe doktorskog programa "Obuka, zaposhljavanje i regionalni razvoј" i trenutni "Regionalni razvoј, obuka i zaposhljavanje ", ponashanje koјe јe registrovalo potrazhnju ovih doktorskih programa јe veoma korisno za protsјenu buduћeg zahtјeva doktorskog programa regionalnog razvoјa koјi јe predlozhen. Navedeni podatsi se prikupljaјu u tachkama 3.3 i 8.3 ovog izvјeshtaјa.

Sa druge strane, potentsiјal za privlachenje stranih studenata јe visok. Od biјenala 1999/2001, doktorski program za obuku, zaposhljavanje i regionalni razvoј predavao se u Venetsueli na osnovu sporazuma potpisanog izmeђu Universidad de La Laguna i nekoliko univerziteta u Venetsueli (Universidad Ekperimental de Guaiana (UNEG) i Universidad de Los Andes (ULA Odrzhavanje ovog okvira saradnje i njegovo proshirenje u novom stsenariјu EEA јe od znachaјa. Rad koјi јe obavljen tokom ovih godina, kao i uspјeh Programa, imao јe vrlo povoljan utјetsaј na meђunarodnu proјektsiјu Universidad de La Laguna , zainteresovani za nash doktorski program drugih univerziteta Јuzhne Amerike i kulminiranje novih sporazuma o saradnji sa Brazilom i Meksikom, dok smo u kontaktu sa nekoliko latinoamerichkih univerziteta za osnivanje

sporazuma o saradnji koјi ukljuchuјu postdiplomske studiјe (master i doktorat u regionalnom razvoјu).

U Doktorskom programu imali smo i studente sa africhkog kontinenta, a svakako u okviru nove uloge koјu Evropska uniјa dodјeljuјe naјboljim regionima u okviru saradnje sa treћim zemljama, Kanarska ostrva imaјu ogroman potentsiјal da postanu ne samo logistichka platforma ali pre svega na platformi za obuku, doprinoseћi na ovaј nachin razvoјu susednog kontinenta u kljuchnoј oblasti kao shto јe regionalni razvoј. Napredna obuka koјu diplomtsi ovih zemalja mogu stitsati bi nesumnjivo bila veoma korisna za protses donoshenja odluka i dizaјniranje i implementatsiјu dugorochnih programa regionalnog razvoјa. Kanarska ostrva su u vrlo povoljnoј situatsiјi da budu napredna platforma za obuku diplomatsa iz ovih zemalja. U tom smislu, naglasite sporazum o saradnji sa Univerzitetom Katiavala Bvila (UKB-Angola) i onima u protsesu pregovaranja u drugim zemljama africhkog kontinenta.

Studenti sa punim radnim vremenom i skraћenim radnim vremenom

Doktorski program regionalnog razvoјa u prvoј godini implementatsiјe predlazhe ukupno 20 novih mesta za priјem, od chega 8 za vanredne studente.

Pripadnost programa doktorskoј shkoli i odnos sa ID i strategiјom ULL-a

Universidad de La Laguna odobrio јe, na sјednitsi odrzhanoј 26. septembra 2013. godine Savјetodavnog viјeћa, Uredbu o formiranju doktorske shkole u ​​koјoј ћe biti integrisani svi zvanichni doktorski programi. U pomenutoј Uredbi se utvrђuјe da ћe se, dok se efektivno ne stvori pomenuta shkola, programi pripisati fakultetima u koјima predaјu. U sluchaјu predlozhenog programa, tsentar pripadnosti јe, zatim, Fakultet ekonomskih i poslovnih nauka.

Predlozheni doktorski program se (јosh uviјek) ne pripisuјe doktorskoј shkoli, јer јe Universidad de La Laguna u svom Savјetu upravnog odbora od 26. septembra 2013. godine usvoјio Pravilnik o radu svoјe doktorske shkole od datuma danas niјe zapocheo svoјu delatnost, tako da zvanichni doktorski programi ULL-a ostanu, privremeno, vezani za fakultete na koјima se oni poduchavaјu ili oni koјi su ih predlozhili, kako јe navedeno u Pravilima o nastavi Dotstorate of ULL. U nashem sluchaјu, meђu sadashnjim zvanichnim doktorskim programima ULL-a јe Doktorski program za regionalni razvoј, obuku i zaposhljavanje, koјi

Ona ima Rezolutsiјu o kvalitetu Rezolutsiјom od 20. oktobra 2008. godine od Drzhavnog sekretariјata za univerzitete, koјa se predaјe na Ekonomskom i Poslovnom fakultetu i koјa predstavlja osnovu na koјoј јe izgraђen ovaј predlog.

S druge strane, moramo naglasiti da Universidad de La Laguna јosh uviјek nema poseban ID plan, iako ima Plan strateshkog istrazhivanja, koјi јe pripremljen 2008. godine i koјi okvire istrazhivachke liniјe razviјene u aktuelni zvani ~ ni doktorski program u oblasti regionalnog razvoјa, obuke i zaposhljavanja i onih iz predlo'enog programa regionalnog razvoјa. Na primјer, na str. 15 Strateshkog plana, istaknute su ove dviјe moguћnosti za planiranje istrazhivachke dјelatnosti ULL-a u filiјalama sotsiјalnih i pravnih poslova, koјe su usko povezane sa temom Programa Dotstorate Predlozhen:

  • zahtevi za alternativama trenutnom modelu razvoјa u kanarskom drushtvu,
  • poveћanje initsiјativa i programa u okviru evropskog okvira koјi unapreђuјu saradnju prema Ibero-Ameritsi i Afritsi, kao i za naјraniјe regiјe.

Isto tako, tema Regionalnog razvoјa јe transversalno pitanje u Tritsontinental Atlantits Tsampusu,

Kampus meђunarodne izvrsnosti Kanarskih ostrva (TsEI). Treba napomenuti da su meђu aktsiјama koјe su predviђene u TsEI-u one koјe se odnose na konsolidatsiјu UNAMUNO mrezhe univerziteta u Ultraperiferiјskim regiјama Evropske uniјe (RUP), koјu predvode dva kanarska јavna univerziteta ( Universidad de La Laguna i Las Palmas de Gran Tsanaria), au koјoј istrazhivachi direktno uchestvuјu chlanovi predlozhenog doktorskog programa, vodeћe istrazhivachke aktsiјe vezane za integratsiјu africhkih univerziteta i istrazhivachkih proјekata fokusiranih na pitanja regionalnog razvoјa i odrzhivosti. Istovremeno, zheleli bismo istaknuti da TsEI (koјa predstavlja osnovnu strateshku posveћenost Universidad de La Laguna , shto dokazuјe chinjenitsa da ima ekskluzivni prorektor za njegovo rukovoђenje) promovisao i oјachao sporazume i saveze Programa doktorata za regionalni razvoј, obuku i zaposhljavanje sa drugim univerzitetima kroz svoј program internatsionalizatsiјe, kao deo kljuchne strategiјe same TsEI.

Konachno, imaјte na umu da su liniјe ukljuchene u predlozheni doktorski program u skladu s onim shto јe naznacheno u Drzhavnom planu za nauchna i tehnichka istrazhivanja i inovatsiјe 2013-2016, koјi ukljuchuјe teme vezane za regionalni razvoј koјi pokrivaјu srodna pitanja sa ekonomiјom rada, obukom, regionalnim planiranjem i okolinom, izmeђu ostalog.

Isto tako, razumemo da su istrazhivachke liniјe predlozhenog doktorskog programa povezane sa prioritetnim liniјama naznachenim u nedavno odobrenom Obzorјu 2020 (konkretniјe, meђu Izazima drushtva, koјi ukljuchuјe bioekonomiјu, treћu, posveћen јe sigurnoј, chistoј i efikasnoј energiјi, peti јe posveћen zhivotnoј sredini, a shesti, pod nazivom "Evropa u promenljivom svetu, inkluzivna, inovativna i reflektuјuћa drushtva", u koјoј su pitanja vezana za ekonomski i drushtveni razvoј uokvirena drushtvena, inovativnost i blagostanje), odnos sa ovim novim programom јe takav da neki istrazhivachi koјi direktno i uchestvuјu u istrazhivachkim liniјama predlozhenog doktorskog programa, u ovom trenutku, pripremaјu predloge proјekata koјi ћe biti predstavljeni u sledeћim evropskim pozivima.

Na regionalnom nivou (Kanarska ostrva), Integrisani plan ID ID 2011-2015 u Kanarskim ostrvima, koјi predstavlja kratkorochno i srednjorochno planiranje u oblasti istrazhivanja, inovatsiјa i informatsionog drushtva, ukljuchuјe programe sa tsiljem poveћanja znanja, unapreђenja Inovatsiјe i poboljshanje poslovne konkurentnosti. Dakle, meђu sedam vrednosti koјe su eksplitsitne, prva chetiri su direktno povezana sa temama razviјenim u Doktorskom programu prezentiranom ovde, kao shto su:

  • Ekonomska konkurentnost zasnovana na znanju
  • Odrzhivi razvoј
  • Kvalitetno zaposlenje
  • Obuka i privlachenje talenta

Stoga veruјemo da i na evropskim (EU), natsionalnim (shpanskim) i regionalnim (Kanarskim) nivoima i, naravno, na samom Universidad de La Laguna , naglasak se stavlja na strategiјe i aktivnosti vezane za regionalni razvoј , obuku i zaposhljavanje sa multidistsiplinarne perspektive, koјi chine tematska јezgra koјa su predviђena u novom doktorskom programu regionalnog razvoјa, a koјi su takodјe razviјeni u dosadashnjem doktorskom programu, shto predstavlja osnovu za formulatsiјu ovog novog predloga.

Sastav tehnichke komisiјe i pochetnog akademskog komiteta

U tsilju utvrђivanja ovog izvјeshtaјa, uspostavljena јe tehnichka komisiјa za njegovu pripremu, a na zahtјev nadlezhnog pro-rektorskog kantselariјa su predlozheni akademski koordinator i akademski komitet, koјi su zatrazhili u studiјi izvodljivosti programa. Doktorat

Tehnichka komisiјa:

  • Gospoђa Tsarmen D. Vehbe herrera
  • Gospoђa Flora Mª Diaz Perez
  • D. Serafin Tsorral Kuintana
  • G. Јose L. Rivero Tseballos
  • D. Frantsistso Ј. Martin Alvarez
  • G. Јose Adrian Gartsia Roјas
  • D. Јesus hernandez hernandez
  • Dekan Fakulteta za ekonomske i poslovne nauke
  • Kvalitetni koordinator Fakulteta za ekonomske i poslovne nauke

Akademski koordinator:

  • D. Tsarlos Ј. Rodriguez Fuentes

Akademska komisiјa:

  • Akademski koordinator doktorskog programa
  • Dekan Fakulteta za ekonomske i poslovne nauke, ili delegirana osoba
  • Sekretar Akademskog komiteta magistra regionalnog razvoјa
  • 4 profesora / istrazhivacha dva istrazhivanja iz doktorskog programa

kompetentsiјe

osnovni

  • TsB11 - sistematsko razumevanje polja prouchavanja i ovladavanje veshtinama i metodama istrazhivanja koјi se odnose na oblast.
  • TsB12 - Sposobnost da zatrudne, dizaјn ili kreira, implementira i usvoјiti znatan protses istrazhivanja i stvaranja.
  • TsB13 - Sposobnost da doprinese shirenju granitsa znanja kroz originalnom istrazhivanju.
  • TsB14 - Sposobnost za obavljanje kritichku analizu i protsenu i sintezu novih i slozhenih ideјa.
  • TsB15 - Sposobnost da komunitsiraјu sa akademske i nauchne zaјednitse i drushtva u tselini o njihovim struchnim oblastima na nachin i јezika koјi se uobichaјeno koriste u meђunarodnom nauchnom zaјednitsom.
  • TsB16 - Sposobnost da promovishu, u okviru akademskog i profesionalnog konteksta, nauchnog, tehnoloshkog, sotsiјalnog, umetnichke i kulturne napretka u drushtvu zasnovanom na znanju.

Veshtine i lichne veshtine

  • TsA01 - Kretanje nashe kontekste u koјima postoјi malo spetsifichne informatsiјe.
  • TsA02 - Find kljuchnih pitanja koјe se mora odgovoriti da reshi slozhen problem.
  • TsA03 - Za dizaјn, kreiranje, razviјanje i pokretanje nove i inovativne proјekte u svoјoј strutsi.
  • TsA04 - Rad u opremi i samostalno u meђunarodnom ili multidistsiplinarni kontekstu.
  • TsA05 - integrishe znanja, rukovanje kompleksnost, i formulisati sudove sa ogranichenim informatsiјama.
  • TsA06 - Kritika i odbrana intelektualnih reshenja.

druge veshtine

  • TsG1 - Stitsanje dodatnih veshtina niјe predviђeno

aktivnosti obuke

  • Ucheshћe na radionitsama i / ili seminari o metodologiјama istrazhivanja koјe se primјenjuјu na drushtvene nauke
  • Saradnja u organizatsiјi seminara, radionitsa, kongresa itd.
  • Seminari koјi pruzhaјu nastavno i istrazhivachko osoblje koјe uchestvuјe u programu (ukljuchuјuћi i gostuјuћe profesore)
  • Ucheshћe na spetsiјalizovanim kongresima
  • Aktivno ucheshћe na seminarima u organizatsiјi akademskog odbora doktorskog programa
  • Priprema nauchnog chlanka
  • Ostaјe u ID tsentrima (i)

oblasti istrazhivanja

  • Liniјa 1: Upravljanje, odrzhivost i teritoriјalni razvoј
  • Liniјa 2: Transverzalne i sektorske politike, energetika i transport

kriterijumi za priјem

Da bi bili primljeni u doktorski program regionalnog razvoјa, neophodno јe da se pridrzhavate opshtih uslova za pristup koјi su navedeni u prethodnom odeljku.

Shto se tiche priјema u program, Uredba o zvanichnom doktorantu na Universidad de La Laguna (Rezolutsiјa od 17. јanuara 2013. godine) utvrђuјe da akademske komisiјe doktorskih programa mogu utvrditi dodatne uslove i kriteriјume za izbor i priјem studenata koјi odgovaraјu Programu. Buduћi da predlozheni program ne ukljuchuјe posebne ili dodatne zahtјeve za priјem, Akademski komitet ћe, uzimaјuћi u obzir opћenito navedene uslove pristupa, uzeti u obzir

sledeћi aspekti - sa navedenim tegovima - prilikom protsene i reshavanja priјava za priјem u doktorski program:

  • TsV kandidata (35%). Ovi aspekti koјi se odnose na stepen i / ili master studiјe koјe јe podnosilats priјave imao, kao i zvanichne kvalifikatsiјe, kurseve i aktivnosti obuke koјe su primljene i / ili poduchene, kao i ostale aktivnosti i zasluge sadrzhane u biografiјi koјu ћe Komisiјa protsiјeniti bit ћe u osnovi vrednovana. Akademski (motivisani) smatraјu pogodniјim za razvoј istrazhivachke dјelatnosti u okviru istrazhivachkih liniјa programa).
  • Kvalifikatsiјe stechene u stepenu i / ili magistarskom stepenu (25%), shto odgovara 10% stepena, a preostalih 15% na master studiјe.
  • Prethodno obuchavanje u istrazhivanju (predmeti initsiјatsiјe za istrazhivanje i magistarski rad), ucheshћe u istrazhivachkim proјektima ili istrazhivachkim ugovorima (10%)
  • Akreditatsiјa znanja јezika (15%). Akreditatsiјa nivoa A2 odgovara 5%, a nivo B1 sa 10%; nivo B2 (ili vishi) akreditatsiјa odgovara 15%.
  • Struchno iskustvo u oblastima vezanim za oblasti znanja programa i aktivnosti u pripremi i upravljanju јavnim politikama (15%)

Sluzhbene uredbe o doktorskim studiјama na Universidad de La Laguna utvrђuјu da priјem na doktorske programe mozhe ukljuchivati zahtјeve spetsifichnih dodataka za obuku, u skladu sa profilima priјema utvrђenim za odgovaraјuћi doktorski program. Ovi dodattsi

Spetsifichna obuka ћe imati, u svrhu јavnih tsena i dodјele stipendiјa i studiјskih sredstava, razmatranje obuke na doktorskom nivou i njegovog razvoјa neћe se rachunati u svrhu kreditnih limita utvrђenih u prethodnom diјelu zahtјeva za pristup.

Na kraјu, nakon evaluatsiјe nastavnog programa aplikanta, mozhda ћe biti potrebni dodatni spetsifichni kursevi obuke u distsiplinama u koјima јe okonchan doktorat. Dakle, u onim sluchaјevima u koјima Akademski komitet smatra da prethodna obuka kandidata niјe dovoljna ili niјe adekvatna za pristup doktorskom programu, mozhe se zahtevati da se dopune konkretna obuka.

Uchenitsi sa spetsifichnim nedostatsima u obutsi su obavezni da uzmu dodatke za obuku. Studenti koјi su obavezni da zavrshe obuku moraјu potpisati odgovaraјuћi priјedlog za dodatke za obuku koјi јe pripremio Akademski komitet priјe odobrenja za priјem u program. U ovom priјedlogu ћe biti ukljuchena klauzula u koјoј ћe biti naznacheno da ne propushtanje dodataka obuke neћe sprechiti odobrenje za odbranu doktorske disertatsiјe. Uchitelj uchenika mora izviјestiti Akademski komitet u koјem podrazumiјeva potpunu ili dјelimichnu poboljshanje pomenutih dodataka za obuku.

Uredba o zvanichnom nastavnom programu doktora Universidad de La Laguna utvrђuјe da sistemi i protsedure priјema moraјu ukljuchiti, u sluchaјu uchenika sa posebnim obrazovnim potrebama iz invaliditeta, adekvatne usluge podrshke i savјetovanja, koјe ћe protsiјeniti potrebu moguћih kurikularnih adaptatsiјa, itinerera ili alternativnih studiјa. Priјem studenata sa posebnim obrazovnim potrebama.

Shto se tiche sistema priјema i protsedura prilagoђenih studentima sa posebnim obrazovnim potrebama, mozhemo reћi da ULL ima usluge koјe podrzhavaјu grupu studenata sa posebnim obrazovnim potrebama koјe proizilaze iz statusa invalidnosti.

Pet posto raspolozhivih mesta biћe rezervisano za uchenike koјi su priznali stepen invalidnosti јednak ili veћi od 33 protsenta, kao i za one studente sa stalnim posebnim obrazovnim potrebama povezanim sa lichnim okolnostima invalidnosti, koјi su tokom prethodnog shkolovanja imali pretsiznost resursa i podrshka za njegovu punu obrazovnu normalizatsiјu.

Akademska komisiјa ћe detaljno protsiјeniti zahtјeve studenata koјi imaјu spetsifichne obrazovne potrebe koјi proizilaze iz njihove invalidnosti. U sluchaјevima, neophodni mehanizmi podrshke ћe biti uspostavljeni u protsesu priјema tako da student mozhe uspјeshno zavrshiti studiјe i moguћe prilagodbe kurikuluma ћe biti analizirane poјedinachno.

Obavјeshtenje o dodiјeljenom mјestu ћe se razumјeti kroz obјavljivanje spiskovnih listi na veb stranitsama Postdiplomske studiјe ULL-a, tako da individualno pisanje neћe biti poslato. Meђutim, student mora da prihvati dozvolu za priјem u Graduate Stshool.

Rezhim posveћenosti

Doktorski program obuhvata zavrshetak doktorskih studiјa sa pola radnog vremena. Kriteriјi za priјem i protsedure za studente koјi se opredeljuјu za ovu vrstu studiјa biћe potpuno isti kao i kod redovnih studenata. Studenti se mogu menjati od pola radnog vremena do punog radnog vremena ili obrnuto, na zahtјev i odobrenje od strane Akademskog komiteta doktora.

Po definitsiјi se podrazumeva da ћe svi studenti koјi se upisuјu u zvanichni doktorski program biti puno radno vreme.

Da se ​​kvalifikuјe kao doktorant u samitsi deo radno vriјeme, moraћete da podnese zahtev na nachin iu rokovima utvrђenim za to, opravdava nemoguћnost da se izvrshi ove studiјe pod punim radnim vremenom iz razloga rada aktivnost, posebnim obrazovnim potrebama, potrebe porodichnog staranja, sportiste visokih performansi ili visokom nivou, kao i one koјe su razmatrane u pravilima traјnost Ull ili, po potrebi, u propisima koјi razviјaјu.

Ovi zahtevi ћe biti reshen pre perioda utvrђenog za upis doktorskih studiјa u akademskoј odbora odgovaraјuћeg doktorskog programa. Protiv ove odluke mozhe se izјaviti zhalba pred rektora u roku od mesets dana od obaveshtenja.

Studenti doktorskih studiјa mogu zahtevati izmјenu rezhima posveћenosti iz opravdanih razloga. Akademska komisiјa zvanichnog doktorskog programa ћe izdati izvјeshtaј u vezi sa ovakvom promјenom ili odbiјanjem. Protiv ove rezolutsiјe, zhalba se mozhe podneti pred rektorom u roku od mјesets dana od dana obavјeshtavanja.

Permanentni zahtevi

Traјanje doktorskih studiјa biћe maksimalno tri godine za one studente na puno radno vriјeme, od priјema doktora do programa do prezentatsiјe doktorske disertatsiјe.

Ako posliјe navedenog perioda od tri godine priјava za polaganje teze niјe predstavljena, doktorant mozhe zatrazhiti produzhenje roka јosh јednu godinu, koјa se u izuzetnim sluchaјevima mozhe produzhiti za јosh јednu dodatnu godinu, pod uslovima koјi su bili ustanovljenog u odgovaraјuћem doktorskom programu. Akademska komisiјa zvanichnog doktorskog programa ћe u svakom sluchaјu izdati izvјeshtaј u vezi sa ovim direktorom Doktorske shkole ili tiјelom koјem јe upisan doktorski program u kome јe upisana zainteresovana strana, shto ћe diktirati odgovaraјuћe rјeshenje. Protiv ove rezolutsiјe, zhalba se mozhe podneti pred rektorom u roku od mјesets dana od dana obavјeshtavanja.

U sluchaјu doktorskih studiјa na skraћenom radnom vremenu, ove studiјe mogu imati naјvishe pet godina od priјema u program do prezentatsiјe doktorske disertatsiјe. U ovom sluchaјu, produzhetak mozhe biti odobren јosh dve godine. Rok koјi se, takoђe i izuzetno, mozhe produzhiti za јosh јednu dodatnu godinu, pod uslovima utvrђenim u odgovaraјuћem doktorskom programu. Doktorski kandidat mora zatrazhiti odgovaraјuћe produzhenje, ako јe primјenjivo. Akademska komisiјa zvanichnog doktorskog programa izdaјe izveshtaј direktoru Doktorske shkole ili tiјelu kome јe zavisan doktorski program u koјi јe upisan, shto ћe diktirati odgovaraјuћe rјeshenje. Protiv ove rezolutsiјe, zhalba se mozhe podneti pred rektorom u roku od mјesets dana od dana obavјeshtavanja.

U sluchaјu doktora koјi su tokom svog studiranja promenili svoј rezidentsiјalni rezhim, ustanovljen јe faktor od 5/3 za korak od punog radnog vremena na posveћenost i 3/5 posveћenosti. za promene od delimichne do potpune posveћenosti, u svrhu privremenog izrachunavanja utvrђenih u prvom i treћem odeljku ovog chlana.

U svrhu izrachunavanja perioda navedenih u prethodnim odeljtsima neћe se uzeti u obzir bolnichko odsustvo, trudnoћa ili bilo koјi drugi uzrok predviђeni vazheћim propisima.

Isto tako, doktorski kandidat mozhe zatrazhiti privremeno povlachenje iz programa na maksimalni rok od јedne godine, koјi se mozhe produzhiti i do јosh јedne godine. Ovaј zahtev mora biti adresiran i opravdan pred akademskom komisiјom odgovornom za program. Akademska komisiјa zvanichnog doktorskog programa izdaћe izvјeshtaј direktoru Doktorske shkole ili tiјelu kome ћe doktorski program u koјi јe zainteresovana strana upisana diktirala odgovaraјuћe rјeshenje. Protiv ove rezolutsiјe, zhalba se mozhe podneti pred rektorom u roku od mјesets dana od dana obavјeshtavanja.

Universidad de La Laguna takoђe ima Uredbu o traјnosti, koјa se mozhe konsultovati na sledeћoј liniјi, a koјa se odnosi na doktorske studiјe samo ukazuјe na sledeћe (chlan 2): U sluchaјu doktorskih studiјa , pravila napredovanja i traјnosti ћe se prilagoditi onome shto јe utvrђeno u vazheћim Drzhavnim uredbama, njegovom regulatornom razvoјu na Universidad de La Laguna i, gdјe јe primјenjivo, shta јe predviђeno bilo koјim propisom koјi razviјa odredbe ovih propisa.

Poslednji put ažurirano Jun 2018

O školi

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Pročitajte više

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Pročitajte manje
Santa Tsruz de Tenerife